Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 373
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

[e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-10-16, 21:26

Witam,
mam taki problem ze swoją skrzynią,mianowicie szarpie przy redukcji z 5tki na 4kę :dobani: i jadąc praktycznie bez gazu potrafi też szarpnąć wbijając 5tkę,sytuacja ma miejsce zarówno w trybie sekwencyjnym jak i automatycznym.Pozostałe biegi zmienia bardzo dobrze i w górę i w dół,nie przeciąga,dobrze reaguje na gaz,bez wielkich poślizgów.
Z tego co się zorientowałem to mam najprawdopodobniej problem z którymś z elektrozaworów,tylko który odpowiada za 5ty bieg?
Na kompie oczywiście zero błędów.
Z góry dzięki za pomoc :drunk:
Pozdrawiam

Avatar użytkownika
Sikor84

Imię: Sławek
Posty: 1653
Dołączył(a): 2012-06-19, 00:33
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Moje BMW: BMW E39 523iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=3 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Sikor84 » 2016-10-17, 18:54

Od strony mechanicznej to nic nie poradzę, ale proponuję wymienić olej w skrzyni... moja też szarpała i to dość mocno i po samej wymianie oleju kultura pracy poprawiła się bardzo mocno... czasami się tylko trafia że delikatnie szarpnie.

Avatar użytkownika
grynio

Imię: Tomasz
Posty: 1737
Dołączył(a): 2010-08-11, 20:01
Lokalizacja: Polkowice

Ostrzeżenia: 4

Moje BMW: E38 735iA 99' + Honda CBR 929 RR FireBlade

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez grynio » 2016-10-17, 19:03

To wszystko jest sterowane olejem tak ?
A wiec jak masz stary olej/syf to coś sie moze przycinać..
Opcje są dwie: remont skrzyni - ta gorsza opcja..
Lepsza tańsza (ale nie tania): dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej + płukanka w zakładzie.. Koszt koło ~1000zł w serwisie wliczając z olejem i jak wypłucze cały syf to jest szansa, że wszystko bedzie pracowalo jak nalezy.
Były: E34 518i, e38 740iA, e34 520i, e34 525i Jest: e38 735iA German Bandit + e36 320i Touring + Honda CBR 929 RR FireBlade
Obrazek

Niedzwiedz_

Posty: 293
Dołączył(a): 2015-02-18, 21:42
Lokalizacja: Myszków

Moje BMW: e39 540iA touring
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Niedzwiedz_ » 2016-10-17, 20:04

Co do wymiany oleju to słyszałem ze ZF nie zaleca dynamicznej wymiany.

damian23

Posty: 679
Dołączył(a): 2009-11-22, 21:17
Lokalizacja: toruń

Moje BMW: było e39 540i manual
jest e60 545iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=68270

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez damian23 » 2016-10-17, 20:27

tu jest opis skrzyni 5hp19 ale może w czymś pomoże http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzyni ... ,4,30.html

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 373
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-10-17, 21:16

damian23 Dzięki za link,to już jakiś trop,bo zaworki są takie same jak w 5hp24,więc i pewnie te same zadania.
Auto ma 18lat,a na liczniku 300kkm,ile ma naprawdę nie wiem,a raczej nikt do Niej nigdy nie zaglądał.
Dlatego ostrożnie podchodzę w tym wypadku do wymiany oleju,bo niestety wpisując w google 5hp24 wymiana oleju,najwięcej wyników wyskakuje dla dziwnych cyrków po wymianie.
Dużo jeździłem automatami i się nie łudzę,że tutaj wymiana oleju coś pomoże,będę się cieszył jak po wymianie zaworka i oleju,nie będę szukał drugiej skrzyni :P
Jakby ktoś miał jakieś materiały nt.tej skrzyni to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam

Avatar użytkownika
grynio

Imię: Tomasz
Posty: 1737
Dołączył(a): 2010-08-11, 20:01
Lokalizacja: Polkowice

Ostrzeżenia: 4

Moje BMW: E38 735iA 99' + Honda CBR 929 RR FireBlade

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez grynio » 2016-10-17, 21:21

Bardzo czesto wlasnie takie cyrki po wymianie sie dzieją bo nowy olej ma lepsze wlasciwości czyszczące niż stary zajechany olej i podnosi syf po starym oleju i to tworzy problemy dlatego zaleca sie to robić z płukanką aby wypłukać wpierw caly syf.
Były: E34 518i, e38 740iA, e34 520i, e34 525i Jest: e38 735iA German Bandit + e36 320i Touring + Honda CBR 929 RR FireBlade
Obrazek

damian23

Posty: 679
Dołączył(a): 2009-11-22, 21:17
Lokalizacja: toruń

Moje BMW: było e39 540i manual
jest e60 545iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=68270

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez damian23 » 2016-10-17, 21:23

kubik_e28 napisał(a):Jakby ktoś miał jakieś materiały nt.tej skrzyni to byłbym bardzo wdzięczny.

tu masz po angielsku http://akpp-ivanovo.ru/wp-content/uploa ... 4-diag.pdf

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 286
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-10-19, 14:02

kolejna bzdura, cyrki wychodza od niewymieniania oleju. to nie wymiana zabija skrzynie, tylko zuzycie przez brak wymiany, a wtedy pomaga tylko remont.

ostatnio kupilem taka, co miala duuuze problemy z przelaczaniem biegow, jakby sie slizgala, byly przegazowki itp.
1 wymiana oleju (spuszczenie i zalanie nowego), dla przeplukania, 2000 km przejechane i nastepna 2 wymiana oleju +tym razem z filtrem + lubegard czarny (dodatek smarujaco-czyszczacy, bardzo dobry) i dziala jak nowa.

nie moja pierwsza skrzynia, ktora magicznie naprawila wymiana oleju. szczegolnie zaworki (solonoidy) sie przeplukaja.
jak skrzynia ZF to polecam ravenol syntetyk do skrzyn 4/5 HP, jest znacznie lepszy niz stary technologicznie dextron. 8l kosztuje 225pln,
uszczelka + filtr okolo 80, lubegard 70, wszystko dostepne na przyklad w midparts. zadnych dynamicznych wymian, bo ci uszczelnienia wyplucze :)
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 773
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez burdon » 2016-10-19, 14:14

Yoda, skoro masz taką wiedzę na temat automatów, to powiedz mi jeszcze ile może wejść oleju do mojej skrzyni ZF5HP24 lub 25, nie pamiętam dokładnie. E39 535iA, 1997r, bez vanosów.
"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 286
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-10-19, 15:14

pisalem, 8L oleju na 1 wymiane wystarczy, pewnie nawet tyle nie wlejesz (statystycznie wejdzie 6l), chyba ze przedmuchasz takze chlodniczke oleju, ale nie ma potrzeby. w midpartsie sprzedaja zestaw do wymiany zawierajacy 7L. Leje sie oczywiscie tyle ile wchodzi i zacznie wyplywac ;)

instrukcja wymiany ZF:
https://drive.google.com/file/d/0B4e0gY ... lJTjg/edit

przy takiej wymianie jak opisalem kazdorazowo wymieniasz okolo 60-70% oleju i to wystarczy.
tyle samo wchodzi mnie wiecej do wszystkich skrzyn 5HP


cyctat:
"Uzyskane wyniki badań lepkości przeprowadzonych z użyciem próbek pobranych
z eksploatowanych ASB w warunkach rzeczywistych porównywalne są z wynikami
uzyskanymi laboratoryjnie [3]. Intensywne ścinanie i silne utlenianie powodują
degradację dodatków lepkościowych, co skutkuje spadkiem lepkości płynu ATF
(o czym może świadczyć również zmiana widma płynu po eksploatacji względem
świeżego w pewnym zakresie liczby falowej dla próbek płynu 3 i 3a).
Dla skrzyni bezstopniowej spadek lepkości Δυ płynu ATF po przebiegu (względem
świeżego) dla 40°C wyniósł nieco ponad 4%, dla skrzyni konwencjonalnej
niespełna 25%. Spadek lepkości Δυ w temperaturze 100°C dla skrzyni bezstopniowej
przekracza 8%, a dla konwencjonalnej dochodzi do 20%. Odmienne wyniki uzyskano
dla płynu ATF pobranego z konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów po
przebiegu około 150 000 km będącej w stanie niesprawności (próbki 7 i 7a). Dla tego
wariantu wzrost lepkości kinematycznej wyniósł: Δυ40 = 14% i Δυ100 = 1%. Wzrost
lepkości jest wynikiem znacznego zanieczyszczenia płynu, co potwierdziły badania
mikroskopowe próbek płynów ATF — na obrazach mikroskopowych dla próbki
7a zaobserwować można było duże skupienia cząstek zanieczyszczeń o wymiarach
mniejszych od 1 μm oraz dużą liczbę większych zanieczyszczeń 5-10 μm. Ponadto
wyniki analizy mikroskopowej wykazały nieznaczną kontaminację płynu ATF w przypadku
sprawnej skrzyni biegów. Sprzęgła i hamulce wielotarczowe mokre stosowane
w automatycznych skrzyniach biegów z racji warunków pracy i stosowanych materiałów
ciernych (prasowana celuloza oraz włókno aramidowe) wymagają płynu ATF
o stabilnych i zaprojektowanych do konkretnego skojarzenia parametrach fizykochemicznych
[4]. Przedstawione wyniki stacjonarnej diagnostyki komputerowej
Wpływ przebiegu eksploatacyjnego płynu ATF na jakość pracy... 231
niesprawnej automatycznej skrzyni biegów o przebiegu około 150000 km bez obsługi
wykazały nieprawidłowe załączanie przełożeń: nieprawidłowy czas zmiany przełożenia,
nadmierny poślizg oraz zbyt mocne hamowanie skrzynią biegów. Uszkodzenie
spowodowane było przeciążeniem termicznym sprzęgła wielotarczowego mokrego.
Uznać za fakt można wpływ przebiegu eksploatacyjnego płynu ATF na lepkość
oraz wpływ tych zmian na jakość pracy i trwałość automatycznej skrzyni biegów
(ASB ). Należy przedyskutować modyfikację procesów obsługowych automatycznych
skrzyń biegów (ASB ), dla których nie jest przewidziana wymiana płynu ATF
wraz z filtrem ssawnym. Regularne obsługiwanie polegające na wymianie płynu
ATF wraz z filtrem ssawnym po określonym, ustalonym w wyniku analiz przebiegu
eksploatacyjnym może pozwolić wydłużyć przebieg bezawaryjnej eksploatacji
automatycznej skrzyni biegów (ASB )."
Ostatnio edytowano 2016-10-19, 15:42 przez Yoda, łącznie edytowano 1 raz
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
grynio

Imię: Tomasz
Posty: 1737
Dołączył(a): 2010-08-11, 20:01
Lokalizacja: Polkowice

Ostrzeżenia: 4

Moje BMW: E38 735iA 99' + Honda CBR 929 RR FireBlade

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez grynio » 2016-10-19, 15:36

Yoda napisał(a):kolejna bzdura, cyrki wychodza od niewymieniania oleju. to nie wymiana zabija skrzynie, tylko zuzycie przez brak wymiany, a wtedy pomaga tylko remont.


Polać mu !!
Były: E34 518i, e38 740iA, e34 520i, e34 525i Jest: e38 735iA German Bandit + e36 320i Touring + Honda CBR 929 RR FireBlade
Obrazek

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 373
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-10-19, 21:54

Gdyby nie była to rozmowa o 18letniej skrzyni z przebiegiem przynajmniej 300kkm ,to już dawno byłbym po wymianie,a tak jest obawa,czy to skrzynia już ma dość,czy też rzeczywiście olej jest zużyty,niestety dopiero zmieniając się przekonam.
Pozdrawiam

Avatar użytkownika
grynio

Imię: Tomasz
Posty: 1737
Dołączył(a): 2010-08-11, 20:01
Lokalizacja: Polkowice

Ostrzeżenia: 4

Moje BMW: E38 735iA 99' + Honda CBR 929 RR FireBlade

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez grynio » 2016-10-19, 22:09

Poczytaj sobie o skrzyniach z rodziny 5HP.. Jedne z bardziej pancernych skrzyni pod warunkiem serwisowania...
Wymień ten olej i na tym sie skonczy temat ;)
Były: E34 518i, e38 740iA, e34 520i, e34 525i Jest: e38 735iA German Bandit + e36 320i Touring + Honda CBR 929 RR FireBlade
Obrazek

Avatar użytkownika
ANGLIK

Posty: 2605
Dołączył(a): 2011-05-29, 20:55
Lokalizacja: Włocławek

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 645Ci
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=72649
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez ANGLIK » 2016-10-19, 22:18

Tam tarczki się psują to nie problem z olejem - oczywiście w 80% pada konwerter i on daje objawy szarpań itd .
WSZYSTKIE CZĘŚCI BMW E39 E46 M-PAKIET M52 M54 M62 GWARANCJA TEL 730 47 67 67 Obrazek

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości