Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2164
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Wojtec1987 » 2017-01-06, 23:09

W każdej pozycji lewarka czuć we wnętrzu że przez coś trzęsie się buda, nie ma znaczenia D czy N czy R

W silniku wyszła średnia kompresja, podobno to może być problem, będę to robił w najbliższym czasie ale chciałbym wyeliminować konwerter poprzez jakieś info. Ogólnie skrzynia pracuje bajera tylko ma kangurki podczas D jak rusza pod górkę na hamulcu.
Moje e39 zapraszam ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=42828

A tutaj coś mocniejszego 4.2 Audi a8 D3 ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=68919

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 254
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2017-01-06, 23:14

Jeżeli w każdej to raczej bym wyeliminował skrzynię.
A olej zmieniałeś? sprawdzałeś?

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2164
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Wojtec1987 » 2017-01-06, 23:32

Tak, olej wymieniałem sam, na magnesach na misie nie było praktycznie żadnych opiłków.

A nie jest tak że konwerter kręci się przez cały czas ? Bez znaczenia w jakiej pozycji jest lewarek?

Pytam ponieważ te drgania które są wewnątrz mam wrażenie jakby pokrywały się z kangurkami.
Moje e39 zapraszam ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=42828

A tutaj coś mocniejszego 4.2 Audi a8 D3 ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=68919

alider

Posty: 36
Dołączył(a): 2014-01-22, 00:51

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez alider » 2017-01-07, 00:29

Wojtec1987 napisał(a):A nie jest tak że konwerter kręci się przez cały czas ? Bez znaczenia w jakiej pozycji jest lewarek?


Tak, konwerter jest spiety trwale z silnikiem i kreci sie zgodnie z jego obrotami. Wewnatrz konwertera jest turbina, ktora poprzez skrzynie jest spieta z kolami, a pomiedzy mini jest olej. W P i N turbina jest odlaczona od kol (poprzez hamulce i sprzegla w skrzyni) wiec kreci sie swobodnie prawie tak samo jak caly konwerter. W D i R skrzynia spina turbine z kolami, a wcisniety hamulec powoduje ze turbina stoi w miejscu.

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2164
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Wojtec1987 » 2017-01-07, 01:01

Czyli kręci się przez cały czas, wiec jeżeli ten konwerter byłby uszkodzony jednak mógłbym czuć wewnątrz drgania ?

Niech mnie ktoś poprawi, ale jeżeli to by było od niego to drgania byłyby przez cały czas prawda ? A wystarczy że dodam gazu dosłownie o 100 i drgania znikają, wydaje mi się że gdyby to byłby konwerter to by się pogorszyły bo konwerter przyspieszy, tak czy nie ?
Moje e39 zapraszam ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=42828

A tutaj coś mocniejszego 4.2 Audi a8 D3 ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=68919

Avatar użytkownika
Bartos

Posty: 765
Dołączył(a): 2011-02-17, 07:57
Lokalizacja: RLE

Moje BMW: E38 730d

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Bartos » 2017-01-07, 01:18

sprawdź zawieszenie silnika, skrzyni i wydechu podporę wału

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2164
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Wojtec1987 » 2017-01-07, 01:33

Wymieniłem poduszki pod skrzynią, bo jedna była totalnie rozerwana, niestety nie pomogło, wymieniłem też jedną poduszkę pod silnikiem , także nie pomogło, a co ma podpora wału do pracy na postoju ?
Moje e39 zapraszam ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=42828

A tutaj coś mocniejszego 4.2 Audi a8 D3 ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=68919

Avatar użytkownika
Bartos

Posty: 765
Dołączył(a): 2011-02-17, 07:57
Lokalizacja: RLE

Moje BMW: E38 730d

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Bartos » 2017-01-07, 15:59

No tak, to podczas jazdy.

A może odpal silnik i złap go rękoma,poczujesz czy drga bardziej niż powinien czy nie. Tak samo ze skrzynią, powinieneś poczuć czy ma drgania na odpalonym silniku.

A samochód nie miał dzwona czasami? może silnik jest przesunięty lub skrzynia nierówno skręcona. Ogólnie jakby było bicie na konwerterze to czułbyś jak masz wyczucie w dłoniach. Z tego co słyszałem to konwerter jak pada to rzęzi na postoju a podczas jazdy ze stałą prędkością nie zawsze utrzymuje obroty i to widać po wskazówce.

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2164
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Wojtec1987 » 2017-01-07, 23:21

Raczej auto jest proste, mowa o moim a8, no właśnie jak dotykam silnik to wydaje mi się że silnik pracuje równo, skrzyni nie macałem, a w wnętrzu czuć cykliczne bujnięcia budy. Głównie na zimnym silniku, jak odpalę po nocy jest bajera, jak zejdzie z ssania to zaczyna być już czuć coś we wnętrzu.

Wskazówka podczas jazdy stoi w miejscu, ale na zimnym mimo że silnik ma równe obroty (sprawdzane przez vcds) to obroty delikatnie falują (na postoju)
Ostatnio edytowano 2017-01-07, 23:26 przez Wojtec1987, łącznie edytowano 1 raz
Moje e39 zapraszam ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=42828

A tutaj coś mocniejszego 4.2 Audi a8 D3 ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=68919

Avatar użytkownika
Sikor84

Imię: Sławek
Posty: 1437
Dołączył(a): 2012-06-19, 00:33
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Moje BMW: BMW E39 523iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=3 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Sikor84 » 2017-01-07, 23:25

Wojtec1987 napisał(a):Raczej auto jest proste, mowa o moim a8, no właśnie jak dotykam silnik to wydaje mi się że silnik pracuje równo, skrzyni nie macałem, a w wnętrzu czuć cykliczne bujnięcia budy. Głównie na zimnym silniku, jak odpalę po nocy jest bajera, jak zejdzie z ssania to zaczyna być już czuć coś we wnętrzu.

Wskazówka podczas jazdy stoi w miejscu, ale na zimnym mimo że silnik ma równe obroty (sprawdzane przez vcds) to obroty delikatnie falują.


Może od wału idą takie wibracje...

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2164
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Wojtec1987 » 2017-01-07, 23:27

Panowie, takie rzeczy jak wał i zawieszenie wykluczamy bo rzecz dzieje się tylko na postoju, przy 650 obr, jak dodam do 800 pedałem gazu to wszystko znika.
Moje e39 zapraszam ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=42828

A tutaj coś mocniejszego 4.2 Audi a8 D3 ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=68919

Przemo107

Imię: Przemo
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-02-09, 17:40

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Przemo107 » 2017-01-09, 10:56

Mam podobnie w 528i tylko u mnie drgania występują jak silnik się nagrzeje i stoję na P. Obroty trzyma równo i zaczyna bujać. Dodam trochę gazu i przestaje, znowu spadną do jałowych i buja. Jak wrzucę D to nie czuć, ale chyba tylko dlatego, że wtedy obroty są delikatnie wyższe. Nie wiem co to, wkurza jak diabli. Mi to pasuje do wisko, bo sprawa występuje w momencie nagrzanego silnika czyli wisko powinno spinać, ale mechanik twierdzi, że nie telepałoby całą budą.

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 182
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2017-01-10, 11:05

Bartos napisał(a):Nic nie będzie brakować, a będzie tyle ile ma być wg inżynierów ZF. To właśnie uzupełnianie na Drive z kręcącymi się kołami powoduje e oleju będzie za dużo. No ale niektórzy uważają, że tak ma się właśnie uzupełniać.

Skrzynie ASB to temat rzeka, i niech każdy robi tak jak uważa, bo i tak nikt drugiego nie posłucha, przynajmniej na niektórych forach.
Byli tacy co prosili o krótką instrukcję co i jak zrobić jak poprawnie wymienić i się do tego stosowali, a byli tacy co chcieli pomocy a zrobili inaczej :)

I na tym chyba zakonczymy te dywagacje, masz racje. Powiem tylko ze to przelewanie zaworow pochodzi z filmu instruktazowego, ale efekt bedzie tak podobny, ze pewnie bez wiekszego znaczenia. Byle jak pisales nie na pochylni :)
(na drive z hamulcem, nie krecacymi sie kolami, chodzi o otwarcie solonoidow, a nie o zrobienie sobie kuku :) )

Arczieku napisał(a):Kolego czarodziejem to widzę jesteś Ty :) W skrzyni jest jeszcze coś takiego jak "mechatronika" której bez przyrządu nie sprawdzisz na "oko" chyba że masz zdolności jak gość z programu "ręce które leczą"

zmieniles temat, nie rozmawialismy o mechatronice, ani o jej realnych uszkodzeniach, tylko o dodatku do oleju. Widze ze chcesz miec racje na sile wbrew argumentom, coz w takim razie masz racje, zadowolony?
Dla innych powiem jeszcze raz, wypraktykowane zostalo, ze niepoprawnosc dzialania mechatroniki wynika glownie z jej zabrudzenia. niezbyt czesto, ze cos sie w koncu zatrze, bo solonoid to taki tloczek w koncu. Wiec u mnie "naprawa" wiekszosci przypadkow polegala na wyplukaniu brudu, w czym pomaga 1 lub 2 krotna wymiana oleju, filtra i dodatek do oleju. dlatego uczulam na regularna wymiane i do tego niepotrzeba zadnych magicznych przyrzadow.

Barć napisał(a):Teraz teoretyzuję ale ja widzę to tak że:
Wbicie D i dodanie gazu na ciepłej skrzyni >45 st C przy otwartym korku spowoduje zaczerpnięcie docelowej ilości oleju potrzebnego do pracy całego układu hydraulicznego skrzyni, natomiast uzupełnienie w tym czasie do przelania stworzy w misce rezerwę.
Olej wraz ze wzrostem temperatury zwiększa swoją objętość jak każda ciecz, dla tego uzupełnia się na gorąco gdyż są to warunki robocze i takie objętości będą tam docelowo w czasie jazdy.

Ma to pewnien sens i nie bede go podwazal i dalej tego temetu rozwazal. Powiem tylko, ze mowiac cisnienie mialem na mysli cisnienie wytwarzane przez pompe olejowa, oraz to, ze skrzynia pracuje takze na zimno i nie zawsze ma od razu warunki zakladane pracy. byc moze po to producent przewidzial "rezerwe". Jednak gdy po takiej wymianie na zimno pracuje poprawnie, to chyba sie myle.

Wojtec1987 napisał(a):Czyli kręci się przez cały czas, wiec jeżeli ten konwerter byłby uszkodzony jednak mógłbym czuć wewnątrz drgania ?
Niech mnie ktoś poprawi, ale jeżeli to by było od niego to drgania byłyby przez cały czas prawda ? A wystarczy że dodam gazu dosłownie o 100 i drgania znikają, wydaje mi się że gdyby to byłby konwerter to by się pogorszyły bo konwerter przyspieszy, tak czy nie ?


opisujesz objawy niedomagan ukladu zaplonowego, mowiac krotko, takie cos mialem przy niesprawnej cewce/cewkach (w tym wypadku 2 cewki niby dzialaly, pomiar 1 uzwojenia dawal pozytywny wynik). Identycznie, na wolnych obroty byly stabilne ale telepalo buda, leciutkie dodanie gazu 100-200 obrotow i calkowity zanik drgan.
identyczne objawy byly kiedy uszkodzony byl komputer lpg i na 1 cylindrze nie dolewalo gazu jak trzeba, z tym ze wtedy na benzynie bylo ok.

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości