Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Avatar użytkownika
Barć

Posty: 253
Dołączył(a): 2009-10-30, 03:45
Lokalizacja: z małego pokoju

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Barć » 2017-01-04, 00:29

A co jak się przeleje o te 200 ml poziom ?
Raczej nic ?

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 261
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2017-01-04, 12:12

Barć napisał(a):A co jak się przeleje o te 200 ml poziom ?
Raczej nic ?


w wiekszosci wypadkow lepiej jak jest ciut mniej niz ciut za duzo, jak w silniku.
mysle, ze jednak ciezko jest przelac, olej wlewasz od dolu o nadmiar natychmiast wycieka.
po czasie oleju zwykle troche ubywa niz przybywa, wiec jak na odpalonym silniku na zimno odkrecisz to raczej zmiescisz 200ml.\

Arczieku, super byc na bezpiecznej pozycji i zawsze twierdzic "zgodnie z producentem" ale rozumiem, w koncu z tego masz kase.
Niemniej ja oszczedzilem sobie kilka razy zrzucania skrzyni, a powodem problemow byl osad nagromadzony z czasem, nic wiecej, dlatego dziele sie wiedza praktyczna i doswiadczeniem na forum. Przy okazji, automat 4/5hp to nic skomplikowanego, calosc lacznie z kompletnym demontazem i montazem wyjasnia kilkustronicowa instrukcja, ktora mozesz kupic za 100pln. nie czaruj szkoleniami.

Avatar użytkownika
Barć

Posty: 253
Dołączył(a): 2009-10-30, 03:45
Lokalizacja: z małego pokoju

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Barć » 2017-01-04, 17:47

w wiekszosci wypadkow lepiej jak jest ciut mniej niz ciut za duzo, jak w silniku.
mysle, ze jednak ciezko jest przelac, olej wlewasz od dolu o nadmiar natychmiast wycieka.
po czasie oleju zwykle troche ubywa niz przybywa, wiec jak na odpalonym silniku na zimno odkrecisz to raczej zmiescisz 200ml.


Ja się spotkałem z taką techniką że zalewało się skrzynie po wymianie filtra do pełna do przelania, po czym odpalało się silnik i na "D" kręciło się do 2000 obr/min (z wyłączoną trakcją) i wtedy uzupełniało się skrzynię do przelania.
W ten sposób wiele aut miało wymieniany olej i żadne z tych aut nie wróciło z usterką.
Równocześnie mam wrażenie że w ten sposób uzupełniana, skrzynia przyjmuje więcej oleju niż metodą opisaną na forum.

Avatar użytkownika
Arczieku

Imię: Artur
Posty: 387
Dołączył(a): 2015-09-26, 19:41
Lokalizacja: Kutno

Moje BMW: E39'97 3,5 V8 M62B35

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Arczieku » 2017-01-04, 19:03

Yoda napisał(a):
Barć napisał(a):A co jak się przeleje o te 200 ml poziom ?
Raczej nic ?


w wiekszosci wypadkow lepiej jak jest ciut mniej niz ciut za duzo, jak w silniku.
mysle, ze jednak ciezko jest przelac, olej wlewasz od dolu o nadmiar natychmiast wycieka.
po czasie oleju zwykle troche ubywa niz przybywa, wiec jak na odpalonym silniku na zimno odkrecisz to raczej zmiescisz 200ml.\

Arczieku, super byc na bezpiecznej pozycji i zawsze twierdzic "zgodnie z producentem" ale rozumiem, w koncu z tego masz kase.
Niemniej ja oszczedzilem sobie kilka razy zrzucania skrzyni, a powodem problemow byl osad nagromadzony z czasem, nic wiecej, dlatego dziele sie wiedza praktyczna i doswiadczeniem na forum. Przy okazji, automat 4/5hp to nic skomplikowanego, calosc lacznie z kompletnym demontazem i montazem wyjasnia kilkustronicowa instrukcja, ktora mozesz kupic za 100pln. nie czaruj szkoleniami.


Instrukcja jest na www.google.pl za free ! nie trzeba płacić :) ogólnie to życzę powodzenia bo samo złożenie skrzyni nie gwarantuje jej poprawnej pracy...

Skrzynie ZF są skrzyniami prostymi w obsłudze i eksploatacji oraz naprawie.

Najważniejsze to trzymać się procedury producenta a nie doświadczeniami z forum... bo doświadczenia z forum są opisane ale ich efekty już nie :)

Pozdrawiam.
-Diagnostyka BMW,
-Skrzynie automatyczne,
-Naprawy mechaniczne
Kontakt tel 505 440 492
-=> E39 EXCLUSIVE CLUB POLAND !!!
https://www.facebook.com/BMWe39ExclusiveClubPoland/

Avatar użytkownika
Bartos

Posty: 803
Dołączył(a): 2011-02-17, 07:57
Lokalizacja: RLE

Moje BMW: E38 730d

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Bartos » 2017-01-04, 19:14

Ja zawsze wymieniam na pozycji P i odpalonym silniku, tak przeczytałem w instrukcji ZF i tak mi zostało, wymieniałem chyba ze 4 razy w jednej skrzyni i nadal działa.

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 261
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2017-01-05, 14:04

Arczieku napisał(a):Instrukcja jest na http://www.google.pl za free ! nie trzeba płacić :) ogólnie to życzę powodzenia bo samo złożenie skrzyni nie gwarantuje jej poprawnej pracy...
Skrzynie ZF są skrzyniami prostymi w obsłudze i eksploatacji oraz naprawie.
Najważniejsze to trzymać się procedury producenta a nie doświadczeniami z forum... bo doświadczenia z forum są opisane ale ich efekty już nie :)
Pozdrawiam.


mam 5 swoich samochodow z automatami i kazdy dziala dobrze, niektorymi sam przejechalem 300k+, wiec napisalem jakie sa efekty. skoro poprawne zlozenie skrzyni zgodnie z instrukcja nie gwarantuje jej poprawnej pracy, to musisz byc magikiem z kutna i odprawiac dodatkowo czary :) to co, sa proste czy nie sa?
niestety wielu mechanikow czaruje klienta, zapewne po to zeby przywolac demona mamony, ale w urzadzeniach mechanicznych cudow nie ma... doprawdy, nie wiem dokad zmierzasz.
czy ja nie polecam stosowania sie do procedury? po prostu jak skrzynia ma przelotu kilkaset kilometrow i zaczyna czkac, to albo ja rozbierasz i czyscisz, albo dolewasz odpowiedni dodatek i przenosisz moment zrzucenia skrzyni na czas, kiedy naprawde cos sie tam zuzyje.
zaargumentuj co jest nie tak, bo piszesz malo konkretnie. Skoro doswiadczenia z forum sa nic nie warte to po co tutaj jestes?

procedura mowi, ze przy wymianie jak juz zalejesz na zimno i odpalisz, to dobrze jest pootwierac wszystkie zawory, zeby sie tam olej dostal, a robi sie to przez wybieranie oprocz P takze D I co tam jest jeszcze do wybrania. wtedy masz pewnosc, ze robiac to w odpowiedzniej temperaturze jest dobry poziom.
Bartos, oczywiscie ze jak zrobisz to na P i na koniec w rezultacie bedzie 0,3 czy tez 0,5 l mniej to nic sie nie stanie, o ile nie masz wyciekow i/lub uzupelniasz poziom.
Barć z kreceniem do 2000 nie spotkalem sie, ale zastanawia mnie czy taki sposob nie zadziala odwrotnie do zalozen. jesli temperatura w skrzyni wzrosnie powyzej 45 stopni, to nalezy zamknac zawor, poczekac az ostygnie i uzupelnic ponownie. dlaczego? bo pozniej wytwarza sie zbyt duze cisnienie i olej zaczyna byc wypychany ze skrzyni w nadmiernej ilosci. wyglada mi na to, ze zwiekszenie obrotow spowoduje podobny efekt - za duze cisnienie w skrzyni.

Avatar użytkownika
Arczieku

Imię: Artur
Posty: 387
Dołączył(a): 2015-09-26, 19:41
Lokalizacja: Kutno

Moje BMW: E39'97 3,5 V8 M62B35

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Arczieku » 2017-01-05, 20:57

Yoda napisał(a):
Arczieku napisał(a):Instrukcja jest na http://www.google.pl za free ! nie trzeba płacić :) ogólnie to życzę powodzenia bo samo złożenie skrzyni nie gwarantuje jej poprawnej pracy...
Skrzynie ZF są skrzyniami prostymi w obsłudze i eksploatacji oraz naprawie.
Najważniejsze to trzymać się procedury producenta a nie doświadczeniami z forum... bo doświadczenia z forum są opisane ale ich efekty już nie :)
Pozdrawiam.


mam 5 swoich samochodow z automatami i kazdy dziala dobrze, niektorymi sam przejechalem 300k+, wiec napisalem jakie sa efekty. skoro poprawne zlozenie skrzyni zgodnie z instrukcja nie gwarantuje jej poprawnej pracy, to musisz byc magikiem z kutna i odprawiac dodatkowo czary :) to co, sa proste czy nie sa?
niestety wielu mechanikow czaruje klienta, zapewne po to zeby przywolac demona mamony, ale w urzadzeniach mechanicznych cudow nie ma... doprawdy, nie wiem dokad zmierzasz.
czy ja nie polecam stosowania sie do procedury? po prostu jak skrzynia ma przelotu kilkaset kilometrow i zaczyna czkac, to albo ja rozbierasz i czyscisz, albo dolewasz odpowiedni dodatek i przenosisz moment zrzucenia skrzyni na czas, kiedy naprawde cos sie tam zuzyje.
zaargumentuj co jest nie tak, bo piszesz malo konkretnie. Skoro doswiadczenia z forum sa nic nie warte to po co tutaj jestes?

procedura mowi, ze przy wymianie jak juz zalejesz na zimno i odpalisz, to dobrze jest pootwierac wszystkie zawory, zeby sie tam olej dostal, a robi sie to przez wybieranie oprocz P takze D I co tam jest jeszcze do wybrania. wtedy masz pewnosc, ze robiac to w odpowiedzniej temperaturze jest dobry poziom.
Bartos, oczywiscie ze jak zrobisz to na P i na koniec w rezultacie bedzie 0,3 czy tez 0,5 l mniej to nic sie nie stanie, o ile nie masz wyciekow i/lub uzupelniasz poziom.
Barć z kreceniem do 2000 nie spotkalem sie, ale zastanawia mnie czy taki sposob nie zadziala odwrotnie do zalozen. jesli temperatura w skrzyni wzrosnie powyzej 45 stopni, to nalezy zamknac zawor, poczekac az ostygnie i uzupelnic ponownie. dlaczego? bo pozniej wytwarza sie zbyt duze cisnienie i olej zaczyna byc wypychany ze skrzyni w nadmiernej ilosci. wyglada mi na to, ze zwiekszenie obrotow spowoduje podobny efekt - za duze cisnienie w skrzyni.



Kolego czarodziejem to widzę jesteś Ty :) W skrzyni jest jeszcze coś takiego jak "mechatronika" której bez przyrządu nie sprawdzisz na "oko" chyba że masz zdolności jak gość z programu "ręce które leczą"
-Diagnostyka BMW,
-Skrzynie automatyczne,
-Naprawy mechaniczne
Kontakt tel 505 440 492
-=> E39 EXCLUSIVE CLUB POLAND !!!
https://www.facebook.com/BMWe39ExclusiveClubPoland/

Avatar użytkownika
Bartos

Posty: 803
Dołączył(a): 2011-02-17, 07:57
Lokalizacja: RLE

Moje BMW: E38 730d

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Bartos » 2017-01-05, 21:15

Yoda napisał(a):Bartos, oczywiscie ze jak zrobisz to na P i na koniec w rezultacie bedzie 0,3 czy tez 0,5 l mniej to nic sie nie stanie, o ile nie masz wyciekow i/lub uzupelniasz poziom.


Nic nie będzie brakować, a będzie tyle ile ma być wg inżynierów ZF. To właśnie uzupełnianie na Drive z kręcącymi się kołami powoduje e oleju będzie za dużo. No ale niektórzy uważają, że tak ma się właśnie uzupełniać.


Skrzynie ASB to temat rzeka, i niech każdy robi tak jak uważa, bo i tak nikt drugiego nie posłucha, przynajmniej na niektórych forach.
Byli tacy co prosili o krótką instrukcję co i jak zrobić jak poprawnie wymienić i się do tego stosowali, a byli tacy co chcieli pomocy a zrobili inaczej :)

Avatar użytkownika
Barć

Posty: 253
Dołączył(a): 2009-10-30, 03:45
Lokalizacja: z małego pokoju

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Barć » 2017-01-06, 00:51

Barć z kreceniem do 2000 nie spotkalem sie, ale zastanawia mnie czy taki sposob nie zadziala odwrotnie do zalozen. jesli temperatura w skrzyni wzrosnie powyzej 45 stopni, to nalezy zamknac zawor, poczekac az ostygnie i uzupelnic ponownie. dlaczego? bo pozniej wytwarza sie zbyt duze cisnienie i olej zaczyna byc wypychany ze skrzyni w nadmiernej ilosci. wyglada mi na to, ze zwiekszenie obrotow spowoduje podobny efekt - za duze cisnienie w skrzyni.


To właśnie uzupełnianie na Drive z kręcącymi się kołami powoduje e oleju będzie za dużo. No ale niektórzy uważają, że tak ma się właśnie uzupełniać


Teraz teoretyzuję ale ja widzę to tak że:
Wbicie D i dodanie gazu na ciepłej skrzyni >45 st C przy otwartym korku spowoduje zaczerpnięcie docelowej ilości oleju potrzebnego do pracy całego układu hydraulicznego skrzyni, natomiast uzupełnienie w tym czasie do przelania stworzy w misce rezerwę. Skrzynia raczej nie pracuje z "suchą miską olejową"
W samej misce mieści się około 1 litra oleju, natomiast korek przelewowy znajduje się tuż nad krawędzią miski więc ile tam tego oleju będzie więcej ? 2,3 setki ?

Olej wraz ze wzrostem temperatury zwiększa swoją objętość jak każda ciecz, dla tego uzupełnia się na gorąco gdyż są to warunki robocze i takie objętości będą tam docelowo w czasie jazdy.
Ciśnienie w skrzyni (w kadłubie) nie wzrośnie gdyż skrzynia ma odpowietrznik więc tak naprawdę w samym korpusie panuje ciśnienie atmosferyczne a kadłub skrzyni jest otwarty.
Ptanie jest natomiast czy po zgaszeniu takiego auta jak olej zejdzie z kanałów czy olej nie wybije odpowietrznikiem lub tulejką od wybieraka ?

Ogólnie fajny temat do rozważań o ile nikt się nie zacznie łapać za łby podczas udawadniania swojej racji.

Avatar użytkownika
Bartos

Posty: 803
Dołączył(a): 2011-02-17, 07:57
Lokalizacja: RLE

Moje BMW: E38 730d

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Bartos » 2017-01-06, 01:15

Barć napisał(a):Teraz teoretyzuję ale ja widzę to tak że:
Wbicie D i dodanie gazu na ciepłej skrzyni >45 st C przy otwartym korku spowoduje zaczerpnięcie docelowej ilości oleju potrzebnego do pracy całego układu hydraulicznego skrzyni, natomiast uzupełnienie w tym czasie do przelania stworzy w misce rezerwę.


Na siłę chcesz poprawiać producenta, ale niech Ci będzie ;)
Teoretyzując - Twoim tokiem myślenia, jak postawisz samochód na pochylni to tez możesz zalać więcej :ok:

Avatar użytkownika
Barć

Posty: 253
Dołączył(a): 2009-10-30, 03:45
Lokalizacja: z małego pokoju

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Barć » 2017-01-06, 10:01

jak postawisz samochód na pochylni to tez możesz zalać więcej :ok:

Przytoczony przez Ciebie przykład nie ma nic wspólnego z moimi rozważaniami, to co powiedziałeś takie "zalej sobie olej pod korek w silniku"

Raczej starajmy się trzymać poziom w dyskusji.

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2269
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Wojtec1987 » 2017-01-06, 18:27

Panowie, a czy od konwertera może auto się trząść na postoju ?
Moje e39 zapraszam ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=42828

A tutaj coś mocniejszego 4.2 Audi a8 D3 ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=68919

Avatar użytkownika
Barć

Posty: 253
Dołączył(a): 2009-10-30, 03:45
Lokalizacja: z małego pokoju

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Barć » 2017-01-06, 18:34

Możesz odczuć coś jakby tarkę

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2269
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Wojtec1987 » 2017-01-06, 19:32

Przeczytałem cały temat i kilka osób wspominało o drganiach na postoju, stąd moje pytanie, bo wiem że od dwumasy auto może się trząść, ale czy od konwertera w skrzyni to nie wiem .... tarki raczej nie mam hmmm.
Moje e39 zapraszam ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=42828

A tutaj coś mocniejszego 4.2 Audi a8 D3 ;)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=68919

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 335
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2017-01-06, 20:41

Ale na postoju w sensie na P czy na D?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: szyha i 2 gości