Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
alider

Posty: 137
Dołączył(a): 2014-01-22, 00:51

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez alider » 2016-11-27, 18:50

Juz sama jazda moze sporo powiedziec o skrzyni i konwerterze:
- Czy przerzucajac pomiedzy D I R czuc mocne szarpniecia? Czy na D i R rusza plynnie po puszczenie hamulca?
- Wibracje i falowanie na wolnych obrotach.
- Czy gdy jedziemy ze stala predkoscia np. 80km/h i puszczamy gaz to obroty mocno spadaja? Srzeglo w konwerterze powinno trzymac i powinien byc efekt hamowania silnikiem.
- Szarpniecia przy redukcjach, np. z 5 na 4 sa typowe dla problemow z regulacja cisnienia, szczegolnie EDS1 jest podejrzany

Drugi krok to stan oleju. Jezeli w prawie nowym oleju bedzie widac opilki to mozna byc prawie pewnym, ze ulamal sie kawalek np. kosza i zostal zmielony przez skrzynie. To oznacza, ze nie ma co sie zastanawiac i trzeba rozbierac calosc. Spalenizna natomiast oznacza, ze doszlo do spalenia ktoregos ze sprzegiel, byc moze wlasnie przez ten zmielony kawalek, ktory zablokowal kanaly olejowe i zawory. Taki zmielony kawalek kosza moze tez szybko wykonczyc konwerter.

Jesli olej jest w super stanie, to raczej skrzynia mechanicznie jest OK, chyba ze juz przed wymiana bylo cos nie tak. Problemy ze sterowaniem objawiaja sie glownie szarpaniem przy przelaczeniach, tak jak wspomniane 5 na 4. Naprawa to czyszczenie i nowe uszczelnienie plus sprawdzenie solenoidow, najczesciej poprzez ich zamiane miejscami lub podmiane. Czesto jest to robione na uzywanych elementach, ktorych trwalosc moze byc rozna. Nowe kosztuja sporo.

Natomiast gdy juz mamy skrzynie na stole, to jej rozebranie dla sprawdzenia nie jest zadnym problemem i nie powinno byc kosztowne.

Tak wiec na te chwile stan oleju moze sporo powiedziec.

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 388
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-11-27, 20:17

A więc tak to wygląda R i D bez szarpnięcia,tak samo nawet pod górkę ciągnie,
wibracji na luzie czy postoju nie ma,
Czuć hamowanie silnikiem przy puszczeniu gazu tak samo ładnie sobie zbija i idzie w górę.
Jedyne co mi się nie podoba w pracy skrzyni to przyspieszając w mieście delikatnie 2-3krpm czuć wibrację na styl jazdy po delikatnej tarce,no i te szarpnięcia,czasem z 1 na 2 i z 5 na 4 które są nieregularne,raz chodzi dobrze,a raz tak sobie.
Można powiedzieć,że było to już wcześniej ,teraz jakby się nasiliło.
No i wczoraj ten tryb awaryjny, temp oleju skrzyni była 30st.C i rzeczywiście było to takie tocząc się dodawanie gaz i hamowanie na przemian.
Ogólnie auto mam od niedawna,zrobiłem jakieś 4kkm wyeliminowałem dużo bolączek i zaniedbań poprzednika,bo chcę autem trochę pojeździć,a latam w 95% w trasie,więc no nie chciałbym korzystać z assistance i chciałbym zapobiec poważnej awarii w porę reanimując resztę,żeby czerpać przyjemność z jazdy.

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 287
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-11-29, 11:40

Ja nadal twierdze ze olej nie zabil Ci skrzyni. Z tego co opisujesz masz nadal zabrudzenia solonoidow, ale to daleki strzal.
Nadal proponuje zlac ten olej, obejzec dla pewnosci czy sa opilki w misce na magnesach, nalac nowy i tym razem dolac lubegard czarny (osobiscie uwazam ze jest lepszy i dydykowany do automatow niz polecany militec do wszystkiego).
Jesli nie rozlecial sie kosz czy ktoras tarczka sprzeglowa to wszystko ustapi.
Poprzednio sprawdzales opilki? na magnesach w misce i na filtrze?

Mialem ostatnio takie objawy w toyocie (mozna szarpniecia przy przelaczeniu z 1 na 2 i 4na 3, skrzynia 4 biegowa, ) i ustapily calkowicie po 2 wymianach oleju w odstepach 1000km, zalaniu polepszacza z nowym olejem i ...kolejnych 500km.

kubik_e28 napisał(a):Jedyne co mi się nie podoba w pracy skrzyni to przyspieszając w mieście delikatnie 2-3krpm czuć wibrację na styl jazdy po delikatnej tarce

jestes pewien, ze to od skrzyni? na ktorym konkretnie biegu? bo taki objaw to moze byc tez ktoras cewka... a jak na duzym obciazeniu jak dajesz po garach? czujesz szarpniecia? a masz moze gaz?


Bartos napisał(a):Wlej do skrzyni Militec-1, ja mam i wprawdzie różnicy nie odczuwam, bo skrzynia chodziła dobrze, ale w silniku widać różnice. Skrzyni na pewno się przyda Militec, mniej tarcia metalowych elementów, mniej ciepła, lepsza praca w zimie.

Yoda napisał(a):Nie zgodzę się z Tobą, tzn revanol na pewno ma nowszą bazę ale jest gorszym olejem (ja rozumiem, że teraz jest wielki Buuumm na tą markę, bo ma oleje do różnych skrzyń) ale właściciele e60 na bardziej e65/66 powiedzą ci, że ten olej jest kiepski. Tzn jest Ok jak często się go wymienia, ale szybko traci swoje właściwości i skrzynia zaczyna przeciągać. 2 lata OK potem warto wymieniać. Szczególnie e65/66bo skrzynia głupieje.
A to czy pełny syntetyk jest super dla ASB to się nie wypowiem, bo nawet do najnowszych skrzyń 8 bieg, ZF w swoich olejach stosuje dodatki mineralne, tylko po to by mieć lepsze smarowanie wrażliwych części.


Tak szczerze, ile lat przejezdziles na olejach Ravenol? To dosyc stara marka, ma juz nascie lat, wiec skad teraz boom?
2 lata? a ile to kilometrow? bo ja na przyklad w 2 lata jestem czasem w stanie zrobic 60-100k, i wtedy powinny byc nawet 2 wymiany nie tylko jedna... olej w ASB powinno sie wymienic nie wiecej niz po 60k, chyba ze lejesz z takimi dodatkami jak w fabryce...
Jakie dodatki "mineralne" daja "lepsze smarowanie wrazliwych czesci"? do nowoczesnych silnikow tez lejesz oleje mineralne bo lepiej smaruja? zwyczajnie zaniemoglem jak czytalem twoj post. w kazdym razie mam 4 samochody z automatami i mi nie padla jeszcze zadna skrzynia, ani jedna nie przeciaga po 2 latach tak po prostu, a nawet wcale. Natomiast jesli chodzi o ravenol 4/5hp to nie jest przeznaczony do uzytku w skrzyniach 6cio czy 8smio biegowych. wiec wcale mnie to nie dziwi, ze jak zalewasz go do e65 to ci przeciaga :).
Ostatnio edytowano 2016-11-29, 16:28 przez Yoda, łącznie edytowano 1 raz
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
konrad1654

Posty: 2585
Dołączył(a): 2010-01-19, 13:23
Lokalizacja: Częstochowa

Moje BMW: było e30,e38;e39; 2x x5 jest bmw e60 530i i x5 3.0i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez konrad1654 » 2016-11-29, 15:07

Wymiana oleju nie naparwi skrzyni..

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 287
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-11-29, 16:27

konrad1654 napisał(a):Wymiana oleju nie naparwi skrzyni..

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


wiec lepiej nie wymieniac, to chcesz powiedziec? :drunk: to znaczy czego konkretnie nie "naprawi"?

rozkur...onej skrzyni? nie naprawi, peknietego kosza biegu - tez nie, rowniez rozbitego reflektora, ale brudne solonoidy, przez co jest problem z regulacja cisnienia i ktore powoduja szarpanie przy zmianie biegu juz tak.
czytaj co jest napisane geniuszu, tak, zwykle nic samo sie nie naprawia, a to temat z konkretnym opisem problemu kolegi kubik_e28, wiec co mu radzisz?
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
konrad1654

Posty: 2585
Dołączył(a): 2010-01-19, 13:23
Lokalizacja: Częstochowa

Moje BMW: było e30,e38;e39; 2x x5 jest bmw e60 530i i x5 3.0i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez konrad1654 » 2016-11-29, 16:36

Moze geniuszem nie jestem ale przerabialem temat skrzyn jak i moi znajomi jesli ma auto teoche nalatane a cos sie z nia niepokojacego dzije to tylko niepotzrebny wydatek bo i tak trzeba bedzie zajrxec do srodka...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 287
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-11-29, 16:38

konrad1654 napisał(a):Moze geniuszem nie jestem ale przerabialem temat skrzyn jak i moi znajomi jesli ma auto teoche nalatane a cos sie z nia niepokojacego dzije to tylko niepotzrebny wydatek bo i tak trzeba bedzie zajrxec do srodka...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


ja tez przerabialem temat skrzyn, jak i moi znajomi i twierdze ze niekoniecznie... ale nie ma jak to nie miec pojecia i brac sie za porady.
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
konrad1654

Posty: 2585
Dołączył(a): 2010-01-19, 13:23
Lokalizacja: Częstochowa

Moje BMW: było e30,e38;e39; 2x x5 jest bmw e60 530i i x5 3.0i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez konrad1654 » 2016-11-29, 16:41

Po to jest forum mam jakies doswiadczenie ekspertem nie lepsze ale niektorzy sa wszechwiedzacy wypowiadam sie ze swojego doswiadczenia...bo wymiana oleju w 6hp to ponad 1000 pomoze albo nie jesli nie 1000 do kosza bo znowu trzeba zagladac...przyklad znajomego skrzynia twardzo zmieniala biega generalnie srednio chodzila poszarpywala wymienil olej reg. Mechatroniki bledow nie bylo wydal 2500 i nic to nie zmienilo okazalo sie ze tarczki zdarte do cna i kosz pelniety kolejne 5000...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 287
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-11-29, 16:46

konrad1654 napisał(a):Po to jest forum mam jakies doswiadczenie ekspertem nie lepsze ale niektorzy sa wszechwiedzacy wypowiadam sie ze swojego doswiadczenia...bo wymiana oleju w 6hp to ponad 1000 pomoze albo nie jesli nie 1000 do kosza bo znowu trzeba zagladac...przyklad znajomego skrzynia twardzo zmieniala biega generalnie srednio chodzila poszarpywala wymienil olej reg. Mechatroniki bledow nie bylo wydal 2500 i nic to nie zmienilo okazalo sie ze tarczki zdarte do cna i kosz pelniety kolejne 5000...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


uhm, a tutaj mowa o skrzyni 5hp... i to dzialajacej... i olej kosztuje 150, reszta to 40 minut roboty...

ale nie, bo ja mialem takie audi z dsg i tam sie skrzyni nie da rozebrac, to lepiej samochod od razu zmienic, bo taniej wyjdzie.... lol

argh, zapomnialem dodac, zanim zaczalem sie nabijac, ze jak kosz padniety, to kolejna skrzynia ze 300... cala, a przekladka...300.

... a znajomy dal 2500 i nie widzial opilkow od tego kosza peknietego... albo go ktos nabil w butelke... :drunk: lol
... a pozniej go ktos jeszcze wyruch...na kolejne 5000 - lubie takich! :tak:
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
konrad1654

Posty: 2585
Dołączył(a): 2010-01-19, 13:23
Lokalizacja: Częstochowa

Moje BMW: było e30,e38;e39; 2x x5 jest bmw e60 530i i x5 3.0i

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez konrad1654 » 2016-11-29, 16:54

Oczywiscie ze sie zgodze sie ze do 5hp moza sie pokusic o wymiane nawet co 1.5r bo to nie sa koszty straszne ale w nowszych jest to wydatek...nie kazdy zeobi sobie to sam sa od tego warsztaty co podnosi koszta

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 287
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-11-29, 17:10

konrad1654 napisał(a):Oczywiscie ze sie zgodze sie ze do 5hp moza sie pokusic o wymiane nawet co 1.5r bo to nie sa koszty straszne ale w nowszych jest to wydatek...nie kazdy zeobi sobie to sam sa od tego warsztaty co podnosi koszta

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


ile warsztat moze wziac za spuszczenie oleju i nalanie innego?
ale nie ma o czym gadac, ja bym sprobowal wydac kolejne 200-300 na wymiane z lubegard (skoro poprzedni olej byl brudny albo nawet po chamsku dolac sam srodek do oleju) zamiast od razu wyciagac skrzynie.
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
Sikor84

Imię: Sławek
Posty: 1667
Dołączył(a): 2012-06-19, 00:33
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Moje BMW: BMW E39 523iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=3 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Sikor84 » 2016-11-29, 17:59

Wymieniać olej w skrzyni trzeba... jak ktoś o to nie dba to później tak się dzieje. Gorzej jest w przypadku gdy wiadomo że olej nie był nigdy wymieniany i pojawiły się problemy ze skrzynią. Pierwsza rzecz która się wtedy nasuwa to wymiana oleju, ale w wielu przypadkach już nic to nie pomoże i tylko przyśpieszy ujawnienie się poważnej awarii. Ja u siebie 2 lata temu też stałem przed takim dylematem... 18 letnie auto i olej w skrzyni nigdy nie wymieniany... w moim przypadku wyszło na plus, skrzynia zaczęła lepiej pracować i nic złego się nie stało. Tylko nie w każdym przypadku tak będzie... taki zabieg jest ryzykowny.

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 388
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-11-29, 23:39

Dzięki za odzew,
Olej jakoś na dniach będę sprawdzał.
Wstępnie jestem umówiony ze ,,skrzyniarzem" na 07.12,Co do drżenia w trakcie jazdy na pewno nie jest to problem po stronie silnika bo z tym też miałem małą batalię,bardziej jak konwerter lub podpora wału,bo jest to przy obrotach ok 2-3krpm .
Ogólnie rzecz biorąc nastawiłem się na konwerter+ przejrzenie mechatronika ,a jak wyjdzie w praniu to zobaczymy.
Co do ryzyka jest to mój trzeci automat,w każdym zawsze po zakupie zmieniałem olej i nic się nie działo,ale tam i przed wymianą nie było nic niepokojącego,a tutaj no ...do trzech razy sztuka :dobani:

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 287
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-11-30, 12:58

kubik_e28 napisał(a):Dzięki za odzew,
Olej jakoś na dniach będę sprawdzał.
Wstępnie jestem umówiony ze ,,skrzyniarzem" na 07.12,Co do drżenia w trakcie jazdy na pewno nie jest to problem po stronie silnika bo z tym też miałem małą batalię,bardziej jak konwerter lub podpora wału,bo jest to przy obrotach ok 2-3krpm .
Ogólnie rzecz biorąc nastawiłem się na konwerter+ przejrzenie mechatronika ,a jak wyjdzie w praniu to zobaczymy.
Co do ryzyka jest to mój trzeci automat,w każdym zawsze po zakupie zmieniałem olej i nic się nie działo,ale tam i przed wymianą nie było nic niepokojącego,a tutaj no ...do trzech razy sztuka :dobani:


kolega alider pisal wczesniej jakie sa objawy konwertera, wg mnie ich nie masz.
w mechatronice nic sie nie przeglada :). skrzyniarz zdejmie dekiel i tam nic nie widac. spojzy tylo czy sa opilki, a zawory dzialaja albo nie, moze ci polecic wymiane ktoregos, ale wg mnie masz jeszcze syf w mechatronice, to wszystko. to zalatwilby lubegard czarny wlasnie.
ale to twoja decyzja i pieniadze.
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 388
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-12-01, 18:51

Kolejny dzień obserwacji,jeździ bardzo dobrze,co do drgania poobserwowałem wraz z mechanikiem i doszliśmy do wniosku,że odzywa się podpora wału lub sam wał,bo występuje to tylko w pewnym zakresie obrotów ok 2krpm. Raz tylko dziwnie się zachowała, jak mocno wystartowałem, to przepinając z 1 na 2 takie szarpnięcie,ale bardziej jakby zabrakło paliwo niż ze skrzyni.Dlatego zaryzykuję i zmienię olej jeszcze raz ,z tym polecanym dodatkiem i będę obserwował,bo jednak jakoś te 4-5kzł na remont mnie nie świerzbi :dobani:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości