Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Yoda

Imię: Dawid
Posty: 299
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-10-20, 11:26

kubik_e28 napisał(a):Gdyby nie była to rozmowa o 18letniej skrzyni z przebiegiem przynajmniej 300kkm ,to już dawno byłbym po wymianie,a tak jest obawa,czy to skrzynia już ma dość,czy też rzeczywiście olej jest zużyty,niestety dopiero zmieniając się przekonam.
Pozdrawiam


i co z tego? ja mam HP18 w moim 20 letnim aucie z przebiegiem ponad 300k i to ma byc powod zeby skrzynia nie dzialala poprawnie i zeby nie wymieniac oleju? dziekuje, dziala bardzo dobrze, po wymianie nawet lepiej, ciszej, plynniej.
w a6 z roku 2000 pierwszy raz w jej zyciu wymienilem olej przy przebiegu 230k i teraz ma 300k i co? dziala i ma sie bardzo dobrze, skrzynia HP19, taka sama jak w wiekszosci bmw.

kubik_e28 uwazasz, ze jak nie zmienisz oleju to ci skrzynia nie padnie? :P

wyprowadze cie z bledu, jak jest juz uszkodzona, to czy wymienisz czy nie, juz jej bez remontu nie uratujesz. wymiana niczego tu nie pogorszy, moze co najwyzej uratowac skrzynie przed wiekszymi uszkodzeniami i drozszym remontem. koleda wczesniej ci napisal, ze czasami wypluka syfy i one dostana sie do solonoidow, trzeba wtedy wymienic jeszcze raz i zalac preparat poprawiajacy smarnosc, o ktorym pisalem. jesli nie ma opilkow metalu w misce olejowej (nie chodzi o mul ktory koniecznie trzeba wymyc!! tylko skrawki) to skrzynia jest zdrowa, tylko brudna.

ANGLIK napisał(a):Tam tarczki się psują to nie problem z olejem - oczywiście w 80% pada konwerter i on daje objawy szarpań itd .

czasem tarczki zaczna sie slizgac, sa wytarte i to jest problem z brudnym olejem, najczesciej dlugotrwaly problem, bo wlasciciel bal sie wymienic. te tarczki sie zuzywaja oczywiscie, ale powinny wytrzymywac z palcem w dupie 500k, chyba ze ktos nie potrafi jezdzic albo jest zwyczajnie przyglupi. slyszalem o takich co na swiatlach, albo toczac sie z gorki wrzucaja N na przyklad... zdarzaja sie dlugie holowania automatow itp.

Anglik - specjalnie dla ciebie jeszcze raz:
"sprzęgła i hamulce wielotarczowe mokre stosowane w automatycznych skrzyniach biegów z racji warunków pracy i stosowanych materiałów ciernych (prasowana celuloza oraz włókno aramidowe) wymagają płynu ATF o stabilnych i zaprojektowanych do konkretnego skojarzenia parametrach fizykochemicznych" - to po prostemu znaczy: NOWY OLEJ CO 60K ALBO CZESCIEJ!

czasem pada konwerter, wyciera sie zwykle przez palowanie na zimno, zanim skrzynia uzyska odpowiednie smarowanie. oczywiscie szybciej sie wytrze kiedy w oleju plywa wiecej metalicznego mulu. poczytaj cytat z badan naukowych ktory zamiescilem.
pozniej z konwertera leca skrawki i zapierniczaja cala precyzyjna hydraulike skrzyni, a wystarczylo go k..wa wymienic. 400pln i po problemie. skad mozna wiedziec kiedy go wymienic? proste, jak sie wymienia olej w skrzyni, to sie oglada i czysci miske olejowa i wszystko widac. jak sie nie wymienia, tylko modli o to zeby jeszcze pojezdzila kilka tysiecy, to sobie mozna wymodlic wymiane skrzyni.
jak juz telepie to problem zdiagnozowany za pozno.

czasem peknie kosz i wtedy nie ma wstecznego, albo ogolnie dupa, ale to przypadek losowy najczesciej zwiazany z przegrzewaniem.

wiekszosc problemow znika po wymianie oleju i/ew dolaniu dodatku. jakies 20% to konwerter. a 5% to zjechane wszystko.
jeszcze jakies pytania/watpliwosci?
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
Gierap

Posty: 718
Dołączył(a): 2010-11-04, 17:22
Lokalizacja: Radom

Moje BMW: e39 540iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=1 ... lit=Gierap
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=5 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Gierap » 2016-10-20, 19:28

ravenol syntetyk do skrzyn 4/5 HP


Na pewno? Wszędzie podają Esso lt 71141 (obecnie Mobil LT 71141).

O Lube gardzie czytałem, ale mało opinii o tym specyfiku, za oceanem go polecają.
Obrazek

Avatar użytkownika
Sikor84

Imię: Sławek
Posty: 1771
Dołączył(a): 2012-06-19, 00:33
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Moje BMW: BMW E39 523iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=3 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Sikor84 » 2016-10-20, 20:03

Gierap napisał(a):
ravenol syntetyk do skrzyn 4/5 HP


Na pewno? Wszędzie podają Esso lt 71141 (obecnie Mobil LT 71141).

O Lube gardzie czytałem, ale mało opinii o tym specyfiku, za oceanem go polecają.


Ja swoją szkrzynie 5hp18 zalałem tym olejem i kolejna wymiana będzie na ten sam olej. ZF zaleca ten olej do swoich skrzyń.

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 299
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-10-21, 09:45

Gierap napisał(a):
ravenol syntetyk do skrzyn 4/5 HP

Na pewno? Wszędzie podają Esso lt 71141 (obecnie Mobil LT 71141).
O Lube gardzie czytałem, ale mało opinii o tym specyfiku, za oceanem go polecają.


co do Esso/Mobil LT 71141 jak doczytasz to przekonasz sie ze leje sie 2 rodzaje oleju w zaleznosci jaka wersja skrzyni czy z zielona tabliczka znamionowa, czy z czarna ("jeśli jest czarna tabliczka to ma być DEXRON III, a jeśli zielona, to ma być LT 71141 (norma Dextron II)"). zreszta bardziej licza sie numery produkcyjne skrzyni, wiec ktory bys nalal, na pewno ten? nie ma co sie zaglebiac.

na pewno, ravenol 4/5HP. jest lepszym olejem, pelnosyntetycznym, nie jak te stare formuly mineralnym, jest przede wszystkim trwalszy i dluzej trzyma parametry. mozna go zalac do kazdej skrzyni 4/5HP, przetestowane. ten olej takze jest polecany przez ZF i taki naleja ci w warsztatach reperacji skrzyn, na przyklad w sieci midparts. i nie musisz sie zastanawiac jaka masz tabliczke na skrzyni, bo jest do kazdej 4/5HP.

tak jak pisalem polecam lubegard czarny na problemy z solonoidami i plynnoscia. nawet jak skrzynia nie ma problemow, to dziala ciszej, pracuje plynniej i jest chlodniejsza. mozna znalezc duzo pozytywnych opini, ja tak znalazlem ten specyfik.

Sikor84 napisał(a):Ja swoją szkrzynie 5hp18 zalałem tym olejem i kolejna wymiana będzie na ten sam olej. ZF zaleca ten olej do swoich skrzyń.

coz, nikt ci nie zabroni, mozesz tez sypac sol przez lewe ramie i spluwac za kominiarzem, tak robila moja babka, ale to przesady. lol
ZF zalecalo taki olej 15-20 lat temu, bo innych nie bylo, a nie bylo cie stac na ich orginalny olej, wiec co mieli zalecac?

To jest informacja od producenta skrzyni firmy ZF:
"Na skrzyniach z informacja o wlewie oleju przez otwor w misce olejowej (zielony korek) wlewamy ori. ZF Lifeguard Fluid 5 lub jego odpowiedniki, np. Ravenol ATF 4/5 HP Fluid. Jezeli na skrzyni nie ma takiej informacji i korek nie jest zielony wlewamy oleje ATF klasy 11B."
(ATF klasy 11A/11B (zobacz dół tabeli) olej na bazie mineralnej spełniający wymagania DEXRON II, DEXRON III opracowane przez koncern General Motors )

Ten Ravenol 4/5HP jest dokladnym odpowiednikiem orginalnego oleju ZF Lifeguard Fluid 5 (jak i wymienianego ESSO lt 71141, haha), tylko jest robiony takze w technologii syntetycznej, a nie mineralnej. jest klase wyzej ale spelnia te sama norme. Nie wierzysz? spojz na dol tabelki:
http://www.nowe.prnd.pl/porady/oleje.htm

Oleje klasy 11B według producentów: (przyladowy wybor)
AGIP SCHMIERTECHNIK GMBH, WÜRZBURG/D AGIP DEXRON III
ORLEN OIL SP. Z O.O., KRAKOW/PL HIPOL ATF III
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF D 21065
EXXON MOBIL CORPORATION, FAIRFAX, VIRGINIA/USA ESSO ATF LT 71141
ZF GETRIEBE GMBH, SAARBRÜCKEN/D ZF LIFEGUARDFLUID5

ale jak ktos przesadny, to niech splunie i szuka starego, gorszego i drozszego oleju.
ciekawe czy do silnika tez szuka oleju sprzed 20 lat....


generalnie zmierzam do tego co pisalem wczesniej, jak skrzynia po wymianie sie sypnie, to bez wymiany tez by sie sypnela, nie ma cudow. i to nie wina ze olej mial inna nazwe. na szczescie najczesciej problem to wymyty brud w hydraulice, wiec ponowna wymiana eliminuje problemy zaworkowe.
Ostatnio edytowano 2016-10-21, 12:01 przez Yoda, łącznie edytowano 2 razy
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
Sikor84

Imię: Sławek
Posty: 1771
Dołączył(a): 2012-06-19, 00:33
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Moje BMW: BMW E39 523iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=3 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Sikor84 » 2016-10-21, 11:15

Yoda napisał(a):Sikor84 napisał(a):
Ja swoją szkrzynie 5hp18 zalałem tym olejem i kolejna wymiana będzie na ten sam olej. ZF zaleca ten olej do swoich skrzyń.

coz, nikt ci nie zabroni, mozesz tez sypac sol przez lewe ramie i spluwac za kominiarzem, tak robila moja babka, ale to przesady.
ZF zalecalo taki olej 15-20 lat temu, bo innych nie bylo, a nie bylo cie stac na ich orginalny olej, wiec co mieli zalecac?


Nie zrozumieliśmy się, skrzynie mam zalaną ravenolem.

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 299
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-10-21, 12:04

Sikor84 napisał(a):
Yoda napisał(a):Sikor84 napisał(a):
Ja swoją szkrzynie 5hp18 zalałem tym olejem i kolejna wymiana będzie na ten sam olej. ZF zaleca ten olej do swoich skrzyń.

coz, nikt ci nie zabroni, mozesz tez sypac sol przez lewe ramie i spluwac za kominiarzem, tak robila moja babka, ale to przesady.
ZF zalecalo taki olej 15-20 lat temu, bo innych nie bylo, a nie bylo cie stac na ich orginalny olej, wiec co mieli zalecac?


Nie zrozumieliśmy się, skrzynie mam zalaną ravenolem.


moj blad. odczytalem to inaczej. przepraszam.
dla niepewnych kolejna wskazowka , ze dziala prawidlowo.
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Avatar użytkownika
ANGLIK

Posty: 2654
Dołączył(a): 2011-05-29, 20:55
Lokalizacja: Włocławek

Moje BMW: 645Ci
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=72649
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez ANGLIK » 2016-10-22, 13:29

nie wiedziałem, normalnie profesjonalista brawo brawo
WSZYSTKIE CZĘŚCI BMW E39 E46 M-PAKIET M52 M54 M62 GWARANCJA TEL 730 47 67 67 Obrazek

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 447
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-11-23, 12:30

I w końcu wymieniłem olej w skrzyni. Zdecydowałem się na ravenol 4/5hp. Olej który zleciał był bardziej czarny,jak czerwony,ale spalenizną nie dawał. Wnioskując po silikonie na uszczelce , ktoś już tam zaglądał.Zrobiłem 400km po wymianie i same pozytywy. Chodzi bardziej miękko i płynnie,na zimno mniej przeciąga,oraz zniknęło tak irytujące mnie szarpnięcie przy redukcji z 5.
Także jeżeli ktoś się zastanawia,to myślę ,że mimo wszystko warto zaryzykować.
Pozdrawiam

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 299
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Yoda » 2016-11-23, 15:03

super ze napisales dla potomnosci. ludzie zwylke jak ulecza awarie to znikaja bez slowa :drunk:

dolewales moze lubegarda albo inny srodek do oleju ATF?
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 447
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-11-23, 16:40

Póki co nie,bo nie było na miejscu nigdzie,za późno o tym sobie przypomniałem,ale mam plan dolać przy wymianie oleju silnikowego za jakiś czas,przy okazji jak auto będzie w górze ;)

Avatar użytkownika
Bartos

Posty: 835
Dołączył(a): 2011-02-17, 07:57
Lokalizacja: RLE

Moje BMW: E38 730d

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Bartos » 2016-11-23, 19:59

Wlej do skrzyni Militec-1, ja mam i wprawdzie różnicy nie odczuwam, bo skrzynia chodziła dobrze, ale w silniku widać różnice. Skrzyni na pewno się przyda Militec, mniej tarcia metalowych elementów, mniej ciepła, lepsza praca w zimie.

Yoda napisał(a):
na pewno, ravenol 4/5HP. jest lepszym olejem, pelnosyntetycznym, nie jak te stare formuly mineralnym, jest przede wszystkim trwalszy i dluzej trzyma parametry. mozna go zalac do kazdej skrzyni 4/5HP, przetestowane. ten olej takze jest polecany przez ZF i taki naleja ci w warsztatach reperacji skrzyn, na przyklad w sieci midparts. i nie musisz sie zastanawiac jaka masz tabliczke na skrzyni, bo jest do kazdej 4/5HP.




Nie zgodzę się z Tobą, tzn revanol na pewno ma nowszą bazę ale jest gorszym olejem (ja rozumiem, że teraz jest wielki Buuumm na tą markę, bo ma oleje do różnych skrzyń) ale właściciele e60 na bardziej e65/66 powiedzą ci, że ten olej jest kiepski. Tzn jest Ok jak często się go wymienia, ale szybko traci swoje właściwości i skrzynia zaczyna przeciągać. 2 lata OK potem warto wymieniać. Szczególnie e65/66bo skrzynia głupieje.

A to czy pełny syntetyk jest super dla ASB to się nie wypowiem, bo nawet do najnowszych skrzyń 8 bieg, ZF w swoich olejach stosuje dodatki mineralne, tylko po to by mieć lepsze smarowanie wrażliwych części.

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 447
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-11-26, 18:46

No i jednak moja radość była przedwczesna,dziś kręcąc się po mieście na jeszcze zimnej skrzyni wbiło mi tryb awaryjny, błąd po podpięciu inpy 59 stelling speed,po zgaszeniu i odpaleniu chodzi normalnie choć przyspieszając czuć wibracje i przy zmianie z 1 na 2 jest czasem szarpnięcie. Z tego co się zdążyłem zorientować,jest to na pewno konwerter,ale co jeszcze to chyba wyjdzie po zrzuceniu skrzyni.

Avatar użytkownika
Barć

Posty: 323
Dołączył(a): 2009-10-30, 03:45
Lokalizacja: z małego pokoju

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez Barć » 2016-11-27, 13:08

Czyli co ? Ravenol zabił konwerter ?

alider

Posty: 165
Dołączył(a): 2014-01-22, 00:51

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez alider » 2016-11-27, 13:48

Kod 59 oznacza wykryty opor w skrzyni. Czyli np. w momencie przelaczenia ktorys z hamulcow-sprzegiel nie puscilo na czas co moze wynikac z jego nadpalenia. Moze byc to tez pekniety kosz forwardu, ale poniewaz blad nie powraca to raczej nie to. Natomiast wibracje to juz raczej konwerter. Bez rozebrania ciezko ustalic skale uszkodzen ich zrodlo.

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 447
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [e39] Automat 5hp24 szarpie przy redukcji z 5 na 4

Postprzez kubik_e28 » 2016-11-27, 17:03

alider napisał(a):Kod 59 oznacza wykryty opor w skrzyni. Czyli np. w momencie przelaczenia ktorys z hamulcow-sprzegiel nie puscilo na czas co moze wynikac z jego nadpalenia. Moze byc to tez pekniety kosz forwardu, ale poniewaz blad nie powraca to raczej nie to. Natomiast wibracje to juz raczej konwerter. Bez rozebrania ciezko ustalic skale uszkodzen ich zrodlo.

Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź :ok:
Na pierwszy rzut ognia chciałbym zregenerować konwerter i mechatronikę,czy ten nieszczęsny kosz forwardu uda się namierzyć po np. zrzuceniu płyty sterującej ,czy tylko rozprucie całej skrzyni? Ktoś poleciłby firmę która zrobiłaby to dobrze?
Pozdrawiam

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości