Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Przyciski multifunkcji

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Gumis_sko

Posty: 68
Dołączył(a): 2010-11-14, 01:07
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Gumis_sko » 2012-02-20, 02:11

ishi, samych przycisków nie da się przełożyć bo są wlutowane na płytke. Musisz kupić taką kiere z przyciskami i podpiąc, wszystko jest plug&play jesli masz auto po 09.96.

MASSA

Posty: 415
Dołączył(a): 2010-05-09, 18:30
Lokalizacja: Iława/Olszyn

Postprzez MASSA » 2012-02-20, 11:01

Znalazłem coś takiego ale niestety u mnie ciężko z angielskim więc jak by ktoś to przetłumaczy?



This upgrade replaces the single stage 4-spoke wheel to the single stage 3-spoke sport wheel for pre 9/96 production E39s.

I was able to get my conversion done with no issues and all functions working correctly. This also resolves the issue with the recirculation system coming on at random. This took a lot of research, misinformation, trial and error to figure out, but it is really a simple mod. No wires were cut, soldered or H-tapped.

Sport Wheels
[09/97-03/99]
P/N 32 34 2 228 670 M-Sport Wheel w/o phone buttons [09/97-03/99]
P/N 32 34 2 228 671 M-Sport Wheel w/ phone buttons [09/97-03/99]
P/N 32 34 2 229 130 M-Sport Airbag single-stage [09/96-03/99]
Either wheel can be retrofitted as long as you get the correct connecting line, radio and speed module for your either the 670 or 671 wheel. Slip ring is the same for both wheels.

My Parts List
32342228670 Wheel - w/o phone
32342229130 Airbag
32341094261 Slip Ring
61312489879 Radio Module - w/o phone
61312695126 Speed Control Module - w/o phone
61102493715 Connecting line- w/o phone
65718375497 Cruise Control Module HW:07 SW:04

Cruise Control Upgrade:
I removed a CCM PN 65718396062 HW:5 SW:03 and installed PN 65718375497 HW:07 SW:04. Part was $30 on eBay. The cruise button in the dash trim piece is now unplugged.

MFL Jumpers:
I permanently unplugged the MFL module from under the dash. On the 26-pin MFL connector I jumpered pins 1 and 3 (wheel power) and pins 2 and 4 (wheel ground).

Slip Ring Mod:
I removed the black cruise wire and the white IBUS wire coming from the 6-pin slip ring connector. This is the pigtail coming out of the slip ring - see pic below. Leave the female pin on each wire.

NOTE:
I ran the same type wire I used for the jumpers to make connections from the MFL plug to the wires removed from the slip ring connector. The wire was single strand 22/24-gauge. It fit snugly into the MFL connector as jumpers and into the pins I removed from the slip ring.

Cruise Connection:
I inserted the jumper wire into pin 5 of the MFL connector and ran it to the black cruise wire removed from the slip ring. Insert the jumper wire into the pin of the black wire and heat shrink jumper wire and pin together.

IBUS Connection:
I inserted the jumper wire into pin 6 of the MFL connector and ran it to the black cruise wire removed from the slip ring. Insert the jumper wire into the pin of the black wire and heat shrink jumper wire and pin together.

Here are some pics of the refurbished single stage wheel I purchased from a guy in Germany. He sells the complete wheel, but I only bought the wheel without any modules or airbag. His eBay name is tainik

Avatar użytkownika
Dudi

Imię: Piotr
Posty: 1960
Dołączył(a): 2008-05-07, 07:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44131

Postprzez Dudi » 2012-02-20, 19:48

MASSA, :mur: :mur: :mur:

Modułu MFL wogóle już nie podpinasz. Mostkujesz tylko piny w białej wtyczce. Jak pomostkowałeś piny i wpiąłeś w MLF to zrobiłeś najzwyczajniejsze zwarcie.

Jest napisane jak byk:

MASSA napisał(a):MFL Jumpers:
I permanently unplugged the MFL module from under the dash. On the 26-pin MFL connector I jumpered pins 1 and 3 (wheel power) and pins 2 and 4 (wheel ground).



Odłączyłem MFL spod deski. Na 26-pinowej wtyczce połączyłem piny 1-3 (zasilanie kierownicy) i piny 2-4 (masa)

U mnie z połączone są piny 3-6 a z 1 idzie przewód zasilający do kostki w kierownicę.
MASSA napisał(a):Cruise Connection:
I inserted the jumper wire into pin 5 of the MFL connector and ran it to the black cruise wire removed from the slip ring. Insert the jumper wire into the pin of the black wire and heat shrink jumper wire and pin together.


Dla tempomatu od pinu 5 prowadzisz przewód do kostki spod kierownicy do czarnego przewodu.

Ja spiąłem tu piny 5-7

MASSA napisał(a):IBUS Connection:


Tu jest jakiś błąd bo to samo jest napisane co wyżej.

No i wychodzi na to, że mostki są inaczej podłączone :?
Ostatnio edytowano 2012-02-20, 20:03 przez Dudi, łącznie edytowano 2 razy

Avatar użytkownika
ishi

Posty: 2165
Dołączył(a): 2010-06-06, 23:17
Lokalizacja: Wwa

Postprzez ishi » 2012-02-20, 20:00

Gumis_sko napisał(a):ishi, samych przycisków nie da się przełożyć bo są wlutowane na płytke. Musisz kupić taką kiere z przyciskami i podpiąc, wszystko jest plug&play jesli masz auto po 09.96.


nie chce przekłądać samych przycisków tylko całą góre środka kierownicy z przyciskami.

Dolna ramka wiem ze jest wymienialna ale nie wiem jak góra.

To jak da sie czy nie ?
Obrazek

Avatar użytkownika
Dudi

Imię: Piotr
Posty: 1960
Dołączył(a): 2008-05-07, 07:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44131

Postprzez Dudi » 2012-02-20, 20:04

Wg mnie przyciski są elementem osobnym od kierownicy. Ewentualnie zamiast nich jest zaślepka i tyle.

Avatar użytkownika
ishi

Posty: 2165
Dołączył(a): 2010-06-06, 23:17
Lokalizacja: Wwa

Postprzez ishi » 2012-02-20, 20:10

wlasnie to znalazlem

[video]http://www.youtube.com/watch?v=3pcvgBoVjww[/video]

w 2 minucie gosc sciaga calość :)

teraz pytanie za 100 ptk. czy jak wyjme to jak ten typ na filmie, to czy bede mógł to jeszcze rozlaczyć górę i dół tej ramki???

Chodzi o to że z starej kiery chce pożenić komplet przycisków multifunkcji, a od nowej dolną srebrną ramkę ale taką z dziurą (chyba z e46) i calość wsadzić do nowej kierownicy.
Obrazek

Avatar użytkownika
Dudi

Imię: Piotr
Posty: 1960
Dołączył(a): 2008-05-07, 07:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44131

Postprzez Dudi » 2012-02-20, 20:19

Z tego co widziałem na allegro to sprzedają ramki osobno czyli musi się dać rozłączyć, poza tym listwy wykończenia były różne i muszą być demontowalne.

Tylko nie zrobisz tak jak chcesz bo...

Kierownica z 'dziurą' jest inna od kierownicy 'pełnej', a do tego 'pełna' jest emkowa i wiele więcej warta.

Avatar użytkownika
ishi

Posty: 2165
Dołączył(a): 2010-06-06, 23:17
Lokalizacja: Wwa

Postprzez ishi » 2012-02-20, 20:23

ale ja mam mpakietową tylko bez dziury, chce zamienić też na mpakietową z "dziurą" :) chyba powinno pasować... tyle tylko że musialbym przełożyć multifunkcje bo ta nowa jest goła. Dlatego pytam.
Obrazek

Avatar użytkownika
Dudi

Imię: Piotr
Posty: 1960
Dołączył(a): 2008-05-07, 07:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44131

Postprzez Dudi » 2012-02-20, 20:46

Z tego co widzę na aukcjach, 'spody' są przykręcone do multi na dwa torxy.

A co do tych kierownic to byłem przekonany, że tylko 'pełna' jest M.

MASSA

Posty: 415
Dołączył(a): 2010-05-09, 18:30
Lokalizacja: Iława/Olszyn

Postprzez MASSA » 2012-02-21, 00:50


Avatar użytkownika
Dudi

Imię: Piotr
Posty: 1960
Dołączył(a): 2008-05-07, 07:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44131

Postprzez Dudi » 2012-02-21, 06:18

MASSA napisał(a):Moduł MFL jest odłączony. Znalazłem również takie coś:
http://translate.google.c.../E39_PA105A.htm


Ja właśnie z tego korzystałem.

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników