Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Zimny lewy waz chlodnicy , temperatura OK

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

[e39] Zimny lewy waz chlodnicy , temperatura OK

Postprzez Ezekiel » 2011-12-22, 11:46

Czy moze mi ktos podpowiedziec, czy cos jest nie tak u mnie z obiegiem wody ? Tydzien temu wymienialem termostat, bo poprzedni sie nie domykal do konca i temperatura dochodzila tylko do pierwszej kreski. Po wymianie temperatura do pionu dochodzi w 10min, po 20min musze juz zmniejszac ogrzewanie, bo leci juz zbyt gorace powietrze. Termostat przed montazem sprawdzilem w garnku z wrzaca woda i otwieral sie idalnie. Dzisiaj z ciekawosci sprawdzilem weze od chlodnicy po 40 minutowej jezdzie do pracy ( odcinek 10km w miescie z korkami), prawy waz goracy, lewy zimny . Temperatura na zegarach idealna, ogrzewanie idealne, zero dziwnych objawow. Czy zaczynac sie martwic ? Silnik M52 , bez gazu .

chiken

Posty: 311
Dołączył(a): 2008-03-19, 19:54
Lokalizacja: Warszawa

Moje BMW: 7er,
E39 523i 1997

Postprzez chiken » 2011-12-22, 11:58

Zapewne odpowietrzałeś cały układ? Jeśli odpowietrzałeś to może pompka wodna nie daje rady?

Avatar użytkownika
BelX

Posty: 4314
Dołączył(a): 2010-08-25, 08:25
Lokalizacja: Sosangeles

Postprzez BelX » 2011-12-22, 12:05

nie gdybaj ze jest ok tylko sprawdz temperature silnika w testach na zegarach...plus tak jak pisze chiken zerknij na odpowietrzniki....pompe wody sprawdzisz na postoju czy przelewa do wyrownawczego gdy dodajesz gazu
A real driver knows exactly what's in his car...

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-22, 12:07

Odpowietrzalem ponad godzine, az przestala isc para z 2 odpowietrznikow. Sadze, ze jest dobrze odpowietrzony, bo szybko sie nagrzewa srodek i temperatura nie przechodzi przez pion . Wyzej troche zawyzylem czas , bo zamiast 40min powinno byc 30min dojazdu do pracy . Nie wiem czy to jakas roznica. Jazda oczywiscie emerycja, czyli do 2000obr.

Avatar użytkownika
marcellchen

Imię: Mariusz
Posty: 279
Dołączył(a): 2011-01-26, 09:57
Lokalizacja: Białystok

Moje BMW: 530iAT

Postprzez marcellchen » 2011-12-22, 12:11

Ezekiel, wszystko masz dobrze, na dworze jest zimno, termostat sie nie otwiera bo silnik pewnie na bloku ledwo ma 93 stopnie ... wystarczy ze nawiew chlodzi plyn. Sprawdz jeszcze, tak jak kolega mowil, temperature w zegarach.
Obrazek

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-22, 13:04

Wlasnie wyszedlem na parking i sprawdzalem test zegarow. Nie mam duzego kompa, mam taka uboga wersje e39 . Udalo mi sie zrobic test zegarow (opcja 2) , czyli latajace wskazowki , ale opcja 7a temperatura cieczy nie jest dostepna. Chyba musze wiecej poczytac forum, aby sie tego nauczyc, czy u mnie nie ma tych bajerow ?

Avatar użytkownika
arkosky

Posty: 905
Dołączył(a): 2008-05-18, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez arkosky » 2011-12-22, 13:08

Nie wiem czy to nie wina zablokowanych zegarów. W wersji z checkiem to test 20 jest i wpisanie sumy 5 ostatnich cyfr numeru VIN, u Ciebie chyba tak jak w e46 będzie czyli test 20 i w odpowiednim momencie włączyć, bodajże na lock off. Jeśli się myle poprawcie mnie

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-22, 14:43

Tak, w opcji 20 jest on i off migajace, ale nie wiem czym to aktywować, bo mam do dyspozycji tylko ten jeden przycisk na zegarach od zerowania przebiegu. Probowalem nim i nic sie nie zmienialo..

Avatar użytkownika
AdamM

Imię: Adam
Posty: 9553
Dołączył(a): 2008-12-15, 20:51
Lokalizacja: WZ

Moje BMW: e39 540iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=16276

Postprzez AdamM » 2011-12-22, 14:48

Panowie i EZEKIEL co do odblokowania zegarów,testów itp są odpowiednie tematy

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-22, 16:43

Faktycznie, troche zeszlismy z tematu..

Wiec, czy ten zimny lewy waz u mnie to jakas dziwna sytuacja , czy sie tym nie przejmowac ? Nie mam jak sprawdzic, czy po godzinnej jezdzie , lub dluzszej bedzie cieply, bo nigdzie tak daleko nie jezdze...

chiken

Posty: 311
Dołączył(a): 2008-03-19, 19:54
Lokalizacja: Warszawa

Moje BMW: 7er,
E39 523i 1997

Postprzez chiken » 2011-12-22, 17:11

W takim razie nie pozostaje Ci nic innego jak pojeździć w koło po okolicy aby za daleko od domu nie być i go porządnie nagrzać. Bo jak Ci się niedaj boże zagotuje to do domu będziesz spory kawał czasu wracał. Jeżeli po takiej jeździe nadal będzie zimny wąż to spróbuj delikatnie odkręcić korek odpowietrznika i sprawdz czy przypadkiem Ci powietrze jeszcze nie ucieka.

Marekb

Posty: 170
Dołączył(a): 2010-06-23, 21:51
Lokalizacja: Polska

Moje BMW: 523i

Postprzez Marekb » 2011-12-22, 21:12

Ezekiel, no jak masz mieć gorący dolny wąż,kiedy jest jest niska temperatura i włączone ogrzewanie :)
U mnie w lecie dolny wąż jest bardzo długo zimny,chłodny ,potem ledwie ciepły.
Należałoby jednak sprawdzić ( po wymianie termostatu) czy cały układ dobrze pracuje.
Wiadomo,że będzie to trudniejsze niż latem.
W BMW wpełni sprawny układ chłodzenia to podstawa.
Ci co tego nie rozumieją przegrzewają silniki i płacą za to.
Powinieneś jednak uruchomić test temp. Poszukaj gdzie się da jak to zrobić z jednym przyciskiem. Nie wiem dlaczego piszecie o teście nr 20 ? u mnie jest to test nr 7 (mam check 2 przyciski).
Przede wszystkim możesz mieć nadal nieodpowietrzony do końca układ.
Miałem 2,5 roku temu taką samą sytuację i po wymianie termostatu nurtował mnie ten ciągle zimny dolny wąż.
Po kompleksowym sprawdzeniu układu okazało się że wszystko jest w porządku.
Jak interesują Cię moje konkretne działania sprawdzające to daj znać.
Marek

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-22, 22:00

Dzieki Marek, kumple sie ze mnie smieja ze jestem przewrazliwiony i mam wszystko ok. Wiem ze jest zima i na dworzu okolo -2 , ale myslalem ze po 10km jezdzac po Warszawie ten waz bedzie cieply , czyli termostat juz bedzie otwarty. Tak jak pisalem wczesniej, uklad jest raczej odpowietrzony, lapie pion po 10min, idealnie sie nagrzewa w srodku, wskazowka nie przyjdzie nawet pol milimetra za pion. Nigdy nie schodzi nizej , nawet po dluzszym prostym odcinku. Odpowietrzenie trwalo okolo godziny, caly czas leciala para z jednego lub drugiego odpowietrznika, az do koncowego efektu , gdzie lecial juz tylko plyn.
Szukalem dzisiaj pare godzin tego odblokowania ukrytych testow przy braku OBC i niestety nie znalazlem. Wszystkie dotyczyly testow z komputerem i minimum dwoma przyciskami. No ale podobno do tego jest inny dzial.

Marekb

Posty: 170
Dołączył(a): 2010-06-23, 21:51
Lokalizacja: Polska

Moje BMW: 523i

Postprzez Marekb » 2011-12-22, 23:51

Patryk, to właściwie kopia mojej sytuacji,nawet ten sam silnik :hyhy:
Ja miałem łatwiej gdyż pomagał mi włączony test temp. nr 7 i było ciepło.
Dobrze ,że sprawdziłeś termostat, gdyż pewnie kupiłeś zamiennik np.Wahler
Nie wiem na ile próba w garnku jest miarodajna :)
Ja najpierw kupiłem termostat,zamiennik Wahler(30zł) ,który potem wywaliłem ,gdyż się żle otwierał i kupiłem oryginał(155zł) też Wahler :hyhy:
Chciałem mieć pewność,że ten element układu działa dobrze i tak było.
Temp. otwarcia termostatu przy tym silniku to 92 st.C i powinno to być napisane na obudowie ,widziałeś?
Na termostacie jest strzałka,powinna przy montażu być do góry.
Pewnie zrobiłeś dobrze.
Napisałeś,że temp. jest OK gdyż wskazówka w pionie. Niezupelnie tak, nie masz pewności bez testu temp. Przy tym silniku wskazówka w pionie jest już przy 70 st.C i tak będzie aż do ok.115-120 stopni kiedy rusza w stronę czerwonego pola.
Zakres jest ogromny,nie jest to w tych autach najlepiej rozwiązane...
Zrób tak:
Na zimnym silniku otwórz korek zbiornika płynu,uruchom silnik i patrz czy masz strumień.U mnie na wolnych obrotach nie ma ,dopiero przy ok 2000obr się zaczyna i wraz z obrotami strumień musi rosnąć.
Jeśli tak jest to masz sprawną pompę i raczej odpowietrzony układ.
Po świętach ma być cieplej parę dni i wtedy zrób próbę
Wyłącz całkowicie ogrzewanie
Przegoń trochę auto, nie 2000obr. a 4-5000, zagrzej dobrze silnik :)
Zaparkuj gdzieś i niech silnik pracuje,otwórz maskę i zobacz ten wąż
Uważnie obserwuj wskażnik temp. gdyby wskazówka ruszyła w stronę czerwonego natychmiast wyłącz silnik.
Jeśli wąż będzie zimny to silnik niech pracuje na biegu jałowym
Bardzo ważne jest by nie dodawać gazu,nie zwiększać obrotów,dlatego trzeba zagrzać silnik konkretną jazdą.
Kiedy miałem włożony termostat-zamiennik temperatura w teście doszła do 102-103 st. a dolny wąż był ciągle chłodny. Kiedy zwiększyłem lekko obroty(niecałe 2000) termostat się otwierał(większe ciśnienie) wąż robił się gorący ,ale gdy ująłem gazu wąż robił się znowu chłodny.
To nieprawidłowa sytuacja.
Albo układ był zapowietrzony(strumień był) albo zły termostat. Kupiłem oryginał.
Termostat musi się całkowicie otworzyć kiedy silnik pracuje na biegu jałowym,tak jak ma to miejsce gdy auto stoi w korku.
Kiedy włożyłem oryginał(tak samo odpowietrzyłem) temp. co prawda również doszła do 102 st. ale powtarzam przy silniku praującym na wolnych obrotach termostat się otworzył,cała chłodnica gorąca ,dolny wąż gorący,oczywiście visco zasprzęglone
I to jest dopiero sytuacja w pelni sprawnego układu chłodzenia.
Na mój gust ta temp.102-103 była trochę za wysoka,ale jest w pełni bezpieczna dla tego silnika.
Miałem pewność ,że jak przyjdzie co do czego układ w pelni zadziała i tak jest już ponad 2 lata.
Musisz przy tej próbie doprowadzić do takiej sytuacji, samoczynnego ,pelnego otwarcia termostatu-gorący dolny wąż,zwróć uwagę przy okazji czy masz sprawne visco.
Dlatego tak bardzo przydałby Ci się test temperatury ,gdyby temp.doszła np do 103 st a wąż chłodny to wtedy zwiększasz obroty i patrzysz, jeśli byłoby np 105 st i bez zmian to szkoda męczyć silnik tylko odpowietrzać układ albo kupić oryginalny termostat.
Powodzenia :)
Marek

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-23, 11:04

Ponownie wielkie dzieki Marku. termostat faktycznie firmy wahler czy jakos tak, kupiony w Intercarsie za okolo 60zl. Wybite bylo na nim 92 stopnie, w garnku otworzyl sie prawidlowo. Po swietach sprawdze Twoj sposob , ale z tego co pamietam to w zbiorniczku przy chlodnicy woda sie przelewala , a jak dodawalismy gazu to leciala szybszym strumieniem. Visko chodzi chyba caly czas tak samo, tym samym tempem, nie spina sie , nie huczy itd.

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości