Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Zimny lewy waz chlodnicy , temperatura OK

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Avatar użytkownika
Dimo

Posty: 589
Dołączył(a): 2011-11-10, 20:18
Lokalizacja: EZD

Moje BMW: E39 525 tds 96r.

Postprzez Dimo » 2011-12-23, 12:32

Jesli chcesz odblok.zegary,to-majac jeden przycisk i mały wyśw.-wchodzisz do testu 19,tam miga L OFF i L ON na przemian (L=Lock). Musisz wcisnac przycisk kiedy zaświeci sie L OFF i przytrzymac,powinno sie pojawic potwierdzenie L.OFF. Potem szukasz testu 7 i w nim masz rzeczyw.temp.cieczy czhłodzącej.
Pzdr. :bmw:
Obrazek

Marekb

Posty: 174
Dołączył(a): 2010-06-23, 21:51
Lokalizacja: Polska

Moje BMW: 523i

Postprzez Marekb » 2011-12-23, 12:46

Termostat pewnie masz dobry. Nie sugerowałem wymiany na oryginał,opisałem tylko mój przypadek.Powinieneś zrobić taką próbę by mieć pewność ,że cały układ zadziała(gorące -chłodnica,dolny wąż,sprawne visco)
Co do visco -ponieważ chłodnicę masz chłodną dlatego może się nie zasprzęglać
Przy tej próbie zwróć na to uwagę. Visco musi być sprawne
U mnie było niesprawne.Ponieważ teraz masz nowy termostat więc sprawne visco nabiera większego znaczenia
Obecnie u mnie wąż dolny jest także zimny ,podobnie krótkie odcinki tyle ,że bez stania w korkach.
Różnica między nami jest taka,że ja mam pewność,że duży obieg będę miał a visco się zasprzęgli i Ty też musisz mieć taką pewność zwłaszcza jeżdżąc w dużym mieście.
Marek

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-23, 15:26

Dimo, probowalem w ten sposob aktywowac niby ten 19 program , ale wywalalo mnie do poczatku...
Jutro sprawdze lewy waz jak bede jechal na swiateczna kolacje, troche km zrobie i pojade na wyzszych obrotach .

Avatar użytkownika
Dimo

Posty: 589
Dołączył(a): 2011-11-10, 20:18
Lokalizacja: EZD

Moje BMW: E39 525 tds 96r.

Postprzez Dimo » 2011-12-23, 15:37

Cóż Ci poradzic.. Jeżeli sciskasz reką górny waż i w tym czasie dolny sie delikatnie "rozpreża" (widac to wyraźnie) to na pewno nie masz zapowietrzonej chłodnicy ani weży. Mysle,że wszystko masz ok,pogon ją troche po trasie obserwując wskaźnik temp.i nasłuchując visca,staniesz na parkingu i bedziesz wszystko wiedział.
Obrazek

wiwaldi

Posty: 1937
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Postprzez wiwaldi » 2011-12-23, 16:13

Raczej na postoju kilka minut z obrotami ponad 3500 i powinno być wszystko jasne.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-23, 16:55

wiwaldi napisał(a):Raczej na postoju kilka minut z obrotami ponad 3500 i powinno być wszystko jasne.

Tak wlasnie odpowietrzalismy, kolega siedzial w srodku i trzymal obroty na okolo 5000, a ja odpowietrzalem. Do okolo 20-30 minuty lewy waz byl jeszcze zimny z tego co pamietam, a dopiero pod koniec jak juz przestala isc para z odpowietrznikow , to lewy waz zrobil sie cieply. Blad zrobilem, ze od samego poczatku nie prosilem kolegi, aby tak trzymal obroty, myslalem, ze odpowietrze sam, jak obroty sa w granicach 650.

Avatar użytkownika
Dimo

Posty: 589
Dołączył(a): 2011-11-10, 20:18
Lokalizacja: EZD

Moje BMW: E39 525 tds 96r.

Postprzez Dimo » 2011-12-23, 17:02

Postój=brak obciążenia. Wypad za miasto w trase bedzie bardziej miarodajny.

wiwaldi

Posty: 1937
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Postprzez wiwaldi » 2011-12-23, 17:34

Odpowietrzanie to prosty zabieg i stanowczo nie trwa godzine i nie wymaga obrotów 5000.
Na postoju łatwiej zagrzać bo w trasie PRĘDKOŚĆ=CHŁODZENIE.

Ważne jest żeby ogrzewanie ustawić na max żeby elektrozawory były otwarte.

Może opisz nam jak odpowietrzałęś < krok po kroku> To może wyłapiemy czy był bład.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

Avatar użytkownika
majler

Posty: 1178
Dołączył(a): 2008-12-10, 12:46
Lokalizacja: ŁDZ / KNZ

Postprzez majler » 2011-12-23, 18:01

Od 3 dni walczyłem ze skaczącą temperatura poza połowe.
Okazało się że termostat czasem się przycinał i wtedy auto się grzało.

Efektem zacinania było także zjawisko które opisałeś, czyli zimny lewy wąż jak i chłodnica.

Być może moje visco nie działa tak dobrze jak Twoje i dlatego mi wskazówka od temeratury wychodziła mi za połowę.

Dziś wymiana na WAHLERa 92' i wszystko wróciło do normy.

wiwaldi

Posty: 1937
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Postprzez wiwaldi » 2011-12-23, 18:07

Osrzegam przed wadliwymi oringami termostatu dokładanymi do termostatów wahlera. Po niedługim czasie zamieniają się w coś co przypomina raczej drewno . Na mrozie pojawiają się wtedy wycieki. Najlepiej kupić oryginalny oring w serwisie BMW.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

Avatar użytkownika
Dimo

Posty: 589
Dołączył(a): 2011-11-10, 20:18
Lokalizacja: EZD

Moje BMW: E39 525 tds 96r.

Postprzez Dimo » 2011-12-23, 19:22

[quote="wiwaldi"]
Na postoju łatwiej zagrzać bo w trasie PRĘDKOŚĆ=CHŁODZENIE.[quote]
O czym piszesz? Zanim dobrze nie ugrzeje to termostat ma zamkniety-a wiec mały obieg,a co za tym idzie-znikomy wpływ predkosci na chłodzenie.

wiwaldi

Posty: 1937
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Postprzez wiwaldi » 2011-12-23, 19:55

Do prawidłowego odpowietrzenia nie potrzeba nic więcej ponad to co napisałem.
Jak jest mróz i masz może kiepski termostat to w trasie temperatura potrafi SPADAĆ nawet do niebieskiego pola. Dodatkowo silnik to spory kawał aluminium które jest owiewane zimnym wiatrem.
Chyba , że będziesz darł z obrotami koło czerwonego to owszem ale weź pod uwaę , że jeśli nie jest odpowietrzony jak trzeba to możesz narobić bałaganu.
No i dodam , że w serwisie nikt nie jedzie autem na trasę żeby je prawidłowo zagrzać do odpowietrzenia.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

Avatar użytkownika
Dimo

Posty: 589
Dołączył(a): 2011-11-10, 20:18
Lokalizacja: EZD

Moje BMW: E39 525 tds 96r.

Postprzez Dimo » 2011-12-23, 20:10

Oj Wiwaldi,przeciez sam masz e39 i wiesz,jak silnik jest obudowany-żadnych przeciągów ani huraganów w komorze silnikowej nie ma :-) Jeżeli temp.w trasie opada do niebieskiego pola,to w sumie termostatu już "ni ma" w ogóle :-) a napisałem,żeby Ezekiel pogonił ją w trasie,ponieważ wspomniał,że wybiera sie gdzieś dalej.
Obrazek

Avatar użytkownika
Ezekiel

Posty: 391
Dołączył(a): 2011-11-25, 22:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ezekiel » 2011-12-23, 20:47

wiwaldi, odpowietrzenie wygladalo mniej wiecej tak...Nalalem plynu na full, ustawilem temp na full i nawiewy, na poczatku niestety przez 15 min myslalem ze na wolnych obrotach bedzie mi leciec para z odpowietrznikow. Caly czas powietrze lecialo zimne, wskazowka na 1 kresce. Dopiero pozniej kolega zaczal trzymac obroty na 4000-5000 i cos zaczelo sie dziac, wiec co jakis czas zakrecalem 2 odpowietrzniki i odkrecalem po minucie, schodzilo powietrze do zera i zakrecalem i tak w kolko. Kolega prawie caly czas krecil silnik do 4000...Po jakims czasie w chlodnicy zabraklo plynu to dolalem i zabieg od nowa, trzy dolewki po litrze co jakis czas i sie chyba odpowietrzylo, bo zadna para juz nie szla, temp stala w pionie, w srodku bylo mega goraco, lewy waz byl cieply. Rano jeszcze sprawdzilem zbiorniczek, plyn byl na dnie, wiec dolalem pol litra i tak juz jezdze. Jak zlapie pion to nawet przy dluzszym prostym odcinku trasy nie zejdzie wskazowka nawet pol milimetra. pion lapie po 10 min, mega gorace powietrze bucha po 15-20 min.
Wiwaldi, moj termostat ma dopiero 2 tyg, wiec uszczelka jest ok. Wyciekow brak bo sprawdzalem wczoraj dokladnie wszystkie laczenia i sa idealnie suche , bez zaciekow i zabrudzen.
Majler, wisko dziala raczej ok, bo kreci sie wolnym tempie, wiec nawet powinno za slabo chlodzic , a chlodnica jest wlasnie zimna po 40 min w miescie. Temperatura mi nie skacze. wskazowka leci normalnie do pionu i tak zostaje .

wiwaldi

Posty: 1937
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Postprzez wiwaldi » 2011-12-23, 21:08

Błednie odpowietrzałeś. Ale efekt końcowy jakoś udało ci się uzyskać. Auto masz prawidłowo odpowietrzone.
Ja robię tak.
Odkręcasz odpowietrzniki i lejesz płynu aż wycieknie z odpowietrzników. Wtedy je zakręcasz i ja odlewam płynu do prawidłowego poziomu.
Odpalam silnik ni czekam aż się zagrzeje < obroty koło 2500 do 3000> Cały czas obserwuję czy jest strumień we wlewie chłodnicy.
Gdy wskazówka osiągnie pion to wtedy ja gaszę na chwilę auto < według mnie pozwala to by powietrze w układzie zgromadziło się na górze bo gdy pompa nim stale miele to jest bardziej spienione < rozproszone>
Ponownie odpalam silnik i na lekko podniesionych obrotach lekko luzuję odpowietrzniki by wyleciało powietrze. Po czym je zakręcam i puszczam gaz.
Układ uznaję za prawidłowo odpowietrzony gdy poziom w zbiorniczku nie zmienia się < podnosi> a dolny wąż chłodnicy jest cokolwiek ciepły < przeważnie jest już dobrze ciepły>
No i ma działać ogrzewanie.
Zakręcam korek i gdy auto solidnie wystygnie < zazwyczaj po nocy> sprawdzam poziom płynu bo będzie za niski. Dolewam i gotowe.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości