Strona główna forum
Forum
Mechanika

(E39) 540 vanos

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Templlar

Posty: 29
Dołączył(a): 2017-02-22, 21:01
Moje BMW: E39 M62TUB44

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez Templlar » 2019-06-02, 14:19

Niestety mój problem ciągnie się dalej. Vanosy sprawdzone przez Mehenker, ich zdaniem działają poprawnie. Przyczynę znaleźli na wałku ssącym (vanosy odesłane razem z wałkami). Pęknięty był pierścień uszczelniający na końcówce wałka:

Obrazek

Zakup nowego wałka (z używki), montaż całości, niestety problem występuje dalej. Wywala błąd na głowicy od kierowcy. Vanos po stronie pasażera wraca na 0, po stronie kierowcy zacina się w pozycji przyspieszonej i nie wraca:

Obrazek

Rozbiórka całości, okazuje się że na drugim wałku też pękły pierścienie (1 i 2 licząc od przodu). Zamówiony 3 wałek, całość złożona, problem jest nadal, vanos zacięty w pozycji przyspieszonej. Jeszcze w tej chwili nie wiem czy znowu pękły pierścienie.

Czy ktoś jest w stanie potwierdzić w jaki sposób w M62 vanos jest wracany do pozycji zerowej? Moim zdaniem zerowany jest ciśnieniem oleju. Od jednej osoby słyszałem, że wraca go sprężynka w środku (ale to raczej w M52/M54). Opadają mi juz ręce, kolejny mechanik nie ma pomysłu na diagnozę. W tej chwili padło na to że mogą być zatkane kanały olejowe od powrotu. Najbardziej dziwi mnie fakt pękających pierścieni (nowa obudowa vanosa, za ciasna? krzywa głowica? za duże ciśnienie oleju, które nie ma ujścia?). Konia z rzędem temu kto da mi jakiś trop.
Obrazek

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 837
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez szachmat » 2019-06-02, 15:27

Konia z rzędem temu kto da mi jakiś trop.


To ja poproszę tego konia z rzędem bo pytałem o te pierścienie już dawno i tak jak wspominałem musza być odpowiedno ustawione i dopiero wtedy wciśnieta ta obudowa.
Podmienilbym jeszcze solenoidy do vanosów. Zamiencie lewą z prawą i wtedy sprawdźcie co się będzie działo.

szachmat napisał(a):Jesteś pewny, że pierścienie na wałku zostały dobrze ustawione? Bo tej obudowy nie można założyć byle jak, pierścienie muszą być odpowiednio ustawione zamkami. Z tego co pamiętam, wszystkie zamkami do góry.

Raz ustawiliśmy źle i rozwaliło wałek. Telepało na zimnym + błąd 34 bo było uszkodzone tylko z jednej strony.
Poza tym żadnych objawów, wszsytko "NIBY" chodziło.

Templlar

Posty: 29
Dołączył(a): 2017-02-22, 21:01
Moje BMW: E39 M62TUB44

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez Templlar » 2019-06-02, 19:01

Dostałem właśnie info od mechanika, że zwracał na to uwagę. Elektrozawór też był zamieniany stroną. Myślałem, że to może nadmiar ciśnienia, które nie uchodzi i niszczy pierścienie ale czy byłoby w stanie poczynić takie szkody? Dodam też że odbudowy są nowszego typu (te chyba 2002+, do połowy pokryte teflonem).
Obrazek

maciek_m30

Posty: 2646
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez maciek_m30 » 2019-06-08, 17:15

Masakra, pół roku walki z głupimi vanosami, współczuję.

Templlar

Posty: 29
Dołączył(a): 2017-02-22, 21:01
Moje BMW: E39 M62TUB44

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez Templlar » 2019-06-10, 12:22

Problem w tym, że przegadałem temat już z wieloma ludźmi, przeczytałem wiele wpisów na forach (anglojęzycznych też) i nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Skłaniam się ciągle ku temu, że jest problem z ciśnieniem oleju które nie cofa vanosa do pozycji zero na jednej głowicy ale słyszałem też że podobno vanos w M62 wraca do zera poprzez sprężynkę. Wyczytałem, że ktoś za oceanem miał podobny kłopot bo kawałek plastku ze ślizgu łancucha utnkął w jakimś kanale olejowym.
Obrazek

maciek_m30

Posty: 2646
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez maciek_m30 » 2019-06-10, 17:14

Jak zdiagnozowanie i zrobienie tego zleciłeś jakiemuś warsztatowi to wal do nich z reklamacją, albo niech oddają kasę. Jak trzeba rozbierać cały silnik to trzeba - zapłaciłeś za usługę, która nie została dobrze wykonana.

Pawcio530

Imię: Paweł
Posty: 167
Dołączył(a): 2014-11-26, 20:27
Moje BMW: e39 m54b25 (2002)

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez Pawcio530 » 2019-06-11, 13:38

Gwarancja na usługę też obowiązuje

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 837
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez szachmat » 2019-06-11, 14:45

maciek_m30 napisał(a):Jak zdiagnozowanie i zrobienie tego zleciłeś jakiemuś warsztatowi to wal do nich z reklamacją, albo niech oddają kasę. Jak trzeba rozbierać cały silnik to trzeba - zapłaciłeś za usługę, która nie została dobrze wykonana.


I tutaj jestem 100% za, ALE proponuję podejść do tego na spokojnie bo jednak tutaj jest taka mała kwestia:

Templlar napisał(a):kolejny mechanik nie ma pomysłu na diagnozę.


Żeby się ten pierwszy nie 'wypiął' bo 'ktoś tutaj po mnie grzebał, to on popsuł'.


http://www.meeknet.co.uk/E38/m62tu.pdf
Tutaj masz rozpiskę kanałów olejowych i cały opis jak działa vanos i jak jest sterowany.

maciek_m30

Posty: 2646
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez maciek_m30 » 2019-06-11, 18:34

Dawaj z tym autem do mnie, tutaj chłopaki to zrobią tak jak ma być, ale kiedy i za ile to nie jestem w stanie powiedzieć.

Templlar

Posty: 29
Dołączył(a): 2017-02-22, 21:01
Moje BMW: E39 M62TUB44

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez Templlar » 2019-06-11, 22:05

maciek_m30 napisał(a):Jak zdiagnozowanie i zrobienie tego zleciłeś jakiemuś warsztatowi to wal do nich z reklamacją, albo niech oddają kasę. Jak trzeba rozbierać cały silnik to trzeba - zapłaciłeś za usługę, która nie została dobrze wykonana.


Pierwszy mechanik zwrócił mi koszty roboty + uszczelki, olej itd za źle złożony rozrząd. Drugi po nim temat poprawił ale zaczęły się cyrki z vanosem.

szachmat napisał(a):http://www.meeknet.co.uk/E38/m62tu.pdf
Tutaj masz rozpiskę kanałów olejowych i cały opis jak działa vanos i jak jest sterowany.


Super lektura, czegoś takiego właśnie szukałem, dzięki!

Sytuacja na dziś jest taka, że obecny (drugi) mechanik toczy już ostatnią batalię. Rozebrany znowu cały rozrząd plus zrzucona miska olejowa. Co sie okazało? W smoku była folia, po kolorze śmiem twierdzić, że to od pierwszego mechanika bo nakrywał silnik gdy stał rozebrany czekając na regenerację vanosów. Być może na tyle przysłoniła światło smoka, że ciśnienie było za niskie i vanos nie dał rady się wysterować. Dodatkowo postara się dokładnie wyczyścić wszystkie dostępne kanały olejowe. Do zamiany pójdą też stronami koła vanosów, więc jeśli sie przeniesie na drugą głowicę diagnoza prosta - uwalony vanos, Mehenker kłamał. Tym razem nie pękły pierścienie na wałku. Lada dzień będę wiedział czy to już koniec tego koszmaru.
Obrazek

maciek_m30

Posty: 2646
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez maciek_m30 » 2019-06-12, 13:30

obstawiam uwalony vanos

fidel77

Imię: Robert
Posty: 116
Dołączył(a): 2014-11-30, 12:43
Lokalizacja: Polska Szwecja

Moje BMW: E39 540 kombi i e36 325 coupe

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez fidel77 » 2019-06-14, 17:10

Wychodzi na to że powinieneś mechaników i zwrócić kasę z powrotem, tak będzie ok.

Templlar

Posty: 29
Dołączył(a): 2017-02-22, 21:01
Moje BMW: E39 M62TUB44

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez Templlar » 2019-06-17, 09:47

Jutro najprawdopodobniej będę wiedział na czym sytuacja stoi. Podobno dużo syfu było w kanałach olejowych. Dla pewności kupiłem jeszcze w ASO nowy rozdzielacz vanosa na tą stronę po której jest problem.
Obrazek

Templlar

Posty: 29
Dołączył(a): 2017-02-22, 21:01
Moje BMW: E39 M62TUB44

Re: (E39) 540 vanos

Postprzez Templlar » 2019-07-09, 08:25

Sytuacja na dziś:

- Vanosy zamienione stronami
- Wymieniona pompa oleju
- Nowa obudowa/podstawa vanosa na głowicy z problemem (po stronie kierowcy)
- Wymienione zaworki zwrotne (11 12 1 706 921)
- Zrzucona miska oleju, wyczyszony smok i kanały olejowe w miarę możliwości
- Nowe śruby do wałków rozrządu

Efekt? Nadal przyspiesza vanosa na bank 2 (strona kierowcy), zostaje na 17-18 i nie wraca. Ciągle wywala błąd 34 (Nockenwellensteuerung Bank 2/Camshaft Inlet Bank 2). Zaczyna mi to wyglądać na problem z elektryką niż raczej coś mechanicznego.
Obrazek

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości