Strona główna forum
Forum
Mechanika

[E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
wiwaldi

Posty: 1969
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez wiwaldi » 2018-10-30, 16:11

Czyli spływa z puszki filtra do miski.
Prawdopodobnie nieszczelny zawór w podstawie filtra.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

Avatar użytkownika
Kensey

Imię: Michał
Posty: 231
Dołączył(a): 2016-09-30, 19:18
Moje BMW: E39 99' M52B28TU
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez Kensey » 2018-10-30, 16:58

No dobrze, ale co wtedy by się działo z tym olejem ? :>

bonzo320i

Posty: 1396
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez bonzo320i » 2018-10-30, 20:55

Powiem Ci kolego,że i u mnie podobne cyrki,że lubi Sobie zniknąć olej. Wycieków brak, więc pierwsze przypuszczenia odma i uszczelniacze, ale brak dymienia i tłumik też czyściutki.Żadnej sadzy żeby podejrzewać,że jest spalany. Ostatnio odma wymieniona a wczoraj zalany nowy olej i zobaczymy po jakim czasie się obniży poziom(oby już nie), ale w razie czego uszczelniacze już czekają. Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie wspomnianych uszczelniaczy??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Kensey

Imię: Michał
Posty: 231
Dołączył(a): 2016-09-30, 19:18
Moje BMW: E39 99' M52B28TU
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez Kensey » 2018-10-31, 11:49

Myślę, że jeżeli by to były uszczelniacze to byłby dym :D jak z komina..

Sprawdzę kwestię filtra i tych ciśnień na dniach i zobaczymy co z tego wyniknie...

Avatar użytkownika
DobraMorda

Posty: 594
Dołączył(a): 2015-08-22, 20:19
Moje BMW: E34 520i 1992r

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez DobraMorda » 2018-10-31, 20:50

Jeśli uszczelniacze by puszczały, to niekoniecznie musiałaby kopcić, mogą puszczać na tyle mało, że kat zatrzymuje spaliny, ale jeśli puszczają nawet trochę byłby olej na tłokach, odkręc świece i poproś jakiegoś mechanika żeby zajrzał kamerką, będzie widać jak na dłoni czy to one. Patrzyłeś czy odma nie puszcza oleju w dolot? Nie jest mokra przepustnica albo rury? Faktycznie dziwna sprawa

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

wiwaldi

Posty: 1969
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez wiwaldi » 2018-11-01, 07:53

Uszczelniacze powodują dym natychmiast po uruchomieniu po dłuższym postoju.
Ten dym po kilku sekundach znika.

Sprawdź po nocy czy masz olej w puszce filtra?
Powinna być pełna.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

rafal735r

Posty: 1948
Dołączył(a): 2012-10-05, 06:59

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez rafal735r » 2018-11-01, 22:51

Jak zwór zwrotny w podstawie nie trzyma to nie znaczy że olej ma znikać z silnika. Przeciez nie uciekwa przez ten zawór w kosmos. U mnie w kolejnym BMW z rzędu zawór nie trzyma, ale oleju nie ubywa. Przypadłość jest taka że przy rozruchu słychać rozrząd czy też szklanki, zanim pompa nabije ciśnienie.

wiwaldi

Posty: 1969
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez wiwaldi » 2018-11-02, 10:13

Kolega pisał , że czasem jest stan a czasem nie.
Przynajmniej tak to zrozumiałem.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

Avatar użytkownika
Kensey

Imię: Michał
Posty: 231
Dołączył(a): 2016-09-30, 19:18
Moje BMW: E39 99' M52B28TU
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez Kensey » 2018-11-02, 10:46

Stan owszem, ale ponad MIN. Od MAX do MIN znika bezpowrotnie.. a na MIN siedzi bez zmian..

Avatar użytkownika
Kensey

Imię: Michał
Posty: 231
Dołączył(a): 2016-09-30, 19:18
Moje BMW: E39 99' M52B28TU
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez Kensey » 2018-11-02, 17:33

Jeszcze dodam takie spostrzeżenie - mianowicie jak na ciepłym silniku odkręcę korek wlewu oleju to nie ma żadnej reakcji.
Za to jak wyciągnę bagnet to obroty silnika lekko wzrastają i pracuje na podwyższonych do momentu włożenia bagnetu .

Czy to prawidłowy objaw ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Yoda

Imię: Dawid
Posty: 311
Dołączył(a): 2015-10-06, 12:40
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 2

Moje BMW: 523i '96 glaciergruen
528i '99 oxfordgruen

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez Yoda » 2018-11-27, 14:54

Kensey, magiczne sztuczki robisz, bierz za pokazywanie tego kase jak Cooperfield :)

Pod spodem na pewo sucho jak pieprz? blok silnika wszedzie czysty? dolne oslony nie zaolejone? Miska olejowa suchutenka wszedzie?
Zimmering walu nie cieknie? Uszczelka na bagnecie nowa i dookola sucho? Uszczelnienia od strony skrzyni?
Reasumujac, twierdzisz ze plam nie ma, ale oslony plastikowe jak zrzucisz, to oleju na nich nie ma wcale? Suchy czysty plastik? Masz obie kompletne oslony?

Tez nie mam drastycznej reakcji na odkrecenie korka, ale brak negatywnych objawow. Korek to gora, a bagnet to dol silnika, dwie rozne sprawy.
U mnie na przyklad saczy sie z uszczelki miski, podokrecalem lekko i jest lepiej, troche nie chce mi sie tego wybebeszac bo to nadal cirka 0,5l/10k... w koncu wezme sie i zrobie. Tego pol litra tez niemal nie widac, bo deszcz wyplucze, "plam" tez nie ma, tylko oslony upaprane.

EDIT: jednak mam drastyczna reakcje na odkrecenie korka oleju w najstarszym, robilem ostatnio vanosa i przy okazji poszla nowa uszczelka pokrywy i teraz po odkreceniu prawie gasnie...
Ostatnio edytowano 2018-12-03, 15:38 przez Yoda, łącznie edytowano 1 raz
"Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie poznałem internetu."
Stanisław Lem

Kroser

Imię: Krzysiek
Posty: 19
Dołączył(a): 2016-01-26, 16:47
Moje BMW: E39 2.0i

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez Kroser » 2018-12-02, 14:56

Nie wiem czy to coś pomoże ale jak będziesz oglądał auto od spodu to może zobaczyć na śrubę nr. 23
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD11-EUR-03-1997-E39-BMW-520i&diagId=11_1506

U mnie było tak że olej wyciekał z tej śruby leciał po głowicy a z głowicy po kablu od sondy lambda ściekał prosto na kolektor.
Nie wiem czy aż tyle oleju tak mogło by się "przepalić" ale u mnie dość mocno dymiło z pod maski. Dokręcenie śruby pomogło.

maciek_m30

Posty: 2288
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: [E39] M52B28TU - po paru tys. km od wymiany bierze olej

Postprzez maciek_m30 » 2018-12-06, 17:22

W sumie przypomniało mi się że mam w zasadzie identyczny problem w jednym ze służbowych aut. Zalewam na max, po paru dniach schodzi na 1/3 stanu i tak już zostaje przez rok. Silnik suchy, nie kopci nadmiernie jak na dezla bez dpf etc. Turbo ma lekko dość i coś tam puszcza w dolot, no ale to przecież cały czas bo ciśnienie oleju nie znika przy stanie 1/3 bagnetu. Dziwna sprawa, ale nie rozkminiam - nie ma sensu chyba.

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości