Strona główna forum
Forum
Mechanika

[E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
woytek13

Imię: Wojtek
Posty: 9
Dołączył(a): 2015-04-14, 18:08
Moje BMW: e60 535d

[E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez woytek13 » 2018-10-07, 14:43

Hej, w skrócie to moje 535d przestało jechać na niższych obrotach, a cała historia opisana została dalej:

Pacjent to e60 535d 2005r seria z DPFem. Wszystko zaczęło się od tego, że zdecydowałem się wymienić wszystkie przewody podcisnieniowe. Stare wyglądały średnio, ale wszystko było ciągle szczelnie i auto wjechało do garażu w 100% sprawne. Szykowałem się na wizytę u tunera w celu pozbycia się DPF oraz zrobienia programu więc chciałem mieć pewność że wszystkie podciśnienia są w idelanym stanie. Zdecydowałem sie na takie same jak fabryczne, o średnicy 3,2mm bo silikonów nie znalazłem nigdzie od ręki.

Po drodze sprawdzałem każdy elektrozaworek, czyściłem w nich filtry i sprawdzałem wtyczki (spryskiwałem konektem i suszyłem po tym) bo silnik wcześniej miał wyciek z dolotu i był bardzo zabrudzony. Przy samej wymianie uszkodziły mi się 2 małe plastikowe trójniki więc zamieniłem je miedzianymi, ale to też nie powinno być przyczyną problemów. Całość złożyłem sprawdzając kilkukrotnie każdy wężyk, bo nawet jeśli jakiś wymieniałem to jeden po drugim żeby sie nie pomylić. Pod ręką miałem też ciągle cały schemat żeby nie rozkladać kolektora dwa razy (jak się później okazuje i tak zdejmowałem go ponownie).

Po złożeniu i przy powrocie do domu zobaczyłem, że nie mam dołu... auto ciągnęło dopiero powyżej 3000-3400 obrotów, no i rusza w miarę normalnie czyli tak do 1500 a potem jest nicość. Błędy po tej podróży to:
- 4530 (ten pojawia się po każdej jeździe bez doładowania)
- 3FF0: pojawił się raz właśnie przy powrocie bez pełnego doładowania
- 41AB: też miałem raz i nie wrócił
- dodatkowo 43D1 ale ten mam ciągle bo mam niesprawną klapę gaszącą i jeżdżę z odpietą wtyczką. Jeżdżę tak jednak ponad 2 tygodnie i auto latało poprawnie

Pierwsza próba naprawy przy pomocy DIS pokazała, że jest jedna sztanga która nie pracuje przy testach to ta czerwona:

Obrazek

Nawet ręką pracuje bardzo ciężko ale stwierdziłem, że wymienie konwerter ciśnienia który nią steruje. Wjechał nowy pierburg, ale nic to nie pomogło. Sprawdziłem i w testach podcisnienie jakie generuje ten zaworek to -600mbar więc zgodnie z DISem ale sztanga jakby nie chciała z nim współpracowac. Recznie sprawdziłem sztangę i chodzi ciężko ale działa.

Kilka dni temu profilaktycznie zdjąłem tez cały kolektor po raz setny i sprawdziłem każdy jeden wężyk i każde połączenie i jestem 120% pewny że układ jest szczelny i dobrze podpiety. Podmieniłem też zaworek sterujący bypassem na ten od klapek w kolektorze, bo i tak klapek nie mam ;)

DPF'a brak ale na razie tylko fizycznie bo po ogarnięciu problemów jadę do tunera na program oraz usuniecie DPFa z softu.

Wczoraj stoczyłem spory pojedynek z układem podciśnieniowym i niestety wszystko było podpięte dobrze i nic nie pomyliłem w wężykach, spostrzeżęnia mam jednak inne i obecnie szukam problemu w uciekającym podciśnieniem w okolicach serwa hamulcowego. Sprawa wygląda tak: mierzyłem podciśnienie w układzie stopniowo odpinając kolejne elementy układanki, a zacząłem od tego że miałem wartość 0,5bar na wakuometrze. Zaślepianie kolejnych wyjść (tych gdzie idzie sterowanie do egr, klapek, turbo itd) nic nie zmieniałem aż finalnie zatkałem wszystko i wyjąłem nawet przewód wchodzący w serwo i zatkałem go palcem. Dopiero to dało równe 0,9bar.

To co zauważyłem to:
- kolanko na końcu weża, wchodzące w serwo mające w sobie zaworek zwrotny minimalnie przepuszcza właśnie na tym zaworku
- po wyjęciu całeja magistrali podciśneinia i testów pod wodą zobaczyłem że opaski mocyjące przewód gumowy przy samej pompie podciśnienia tez nie trzymały (założyłem więc nowe opaski ślimakowe)
- wymieniłem oring na wejściu do pompy podciśnienia

Posprawdzałem też inne wężyki, te nowe i wszystkie były szczelne i dobrze podłączone.\

Efekt po złożeniu to wzrost podcisnienia do 0,6bar (mierzone trójnikiem przed wejściem do zbiornika podcisnienia nad turbo) czyli nadal całe nic. Sprawdzałem też serwo, bo gdzieś czytałem że może być zalane wodą itp ale u mnie w środku jest suchutkie, a odpływ pod nim też szczelny i widać że nigdy tam nie było wody bo susza i kurz.

To co mam jeszcze w głowie to wymienic przewód gumowy idący właśnie do serwa oraz uszczelkę która trzyma to kolanko w sobie ale poza tym jestem bezsilny....

Mam też pytanie, bo nie moge tego znaleźć nigdzie na diagramach: gdzie podpięte jest podciśnienie które steruje klapką w wydechu? Klapka działa mi poprawnie, więc jest to podpięte ale przecież wyciągałem cały przewód z podcisnieniami spod maski, a sama pompa tez nie ma drugiego wyjścia więc jak generowane jest podcisnienie które steruje klapką? Może tam coś gubię?

Avatar użytkownika
DobraMorda

Posty: 527
Dołączył(a): 2015-08-22, 20:19
Moje BMW: E34 520i 1992r

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez DobraMorda » 2018-10-07, 18:23

Miałem podobną sytuację w 535d poparte błędem ładowania małej turbiny, gdy właśnie podciśnienia postrzelały, mimo wszystko po wymianie i tak nie działało, bo okazało się, że są źle podpięte. Był to któryś wężyk z tych na górze, podłączonych do zaworków ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

woytek13

Imię: Wojtek
Posty: 9
Dołączył(a): 2015-04-14, 18:08
Moje BMW: e60 535d

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez woytek13 » 2018-10-07, 21:33

Po kolejnej zabawie z nimi i przeglądaniu schematów z realoem oraz zagranicznych for internetowych znam ten układ na pamięć i ciężko to teraz pomylić. Każdy zaworek jest nawet podpisany :( Przy każdym ściąganiu osłon liczę, że może faktycznie popełniłem jakis głupi błąd ale nic takiego nie znajduje...

Męczy mnie to niskie podciśnienie w układzie :/

kepa416

Posty: 983
Dołączył(a): 2016-04-05, 04:00
Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=75091&p=970611#

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez kepa416 » 2018-10-07, 23:29

A sama pompa vacum sprawna? Może to gdzieś wadzi.

Do tego sprawdzales ten zbiornik podciśnienia? Ja mam w historii z aso wymianę tego ustrojstwa może coś w tym kierunku?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

woytek13

Imię: Wojtek
Posty: 9
Dołączył(a): 2015-04-14, 18:08
Moje BMW: e60 535d

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez woytek13 » 2018-10-08, 06:33

Tak jak chyba gdzieś pisałem: sprawdzałem układ odpinając poszczególne wyjścia podciśnieniowe czyli też to idące właśnie przez zbiornik podciśnienia i nic to nie dawało bo pomiar podciśnienia był taki sam :/ Tam nie powinno uciekać bo też o tym myślałem.

Co do pompy to nie mam pojęcia. Jeśli 0,9bar na odłączonym WSZYSTKIM to dobra wartość no to jest sprawna, nie umiem jej inaczej ocenić ewentualnie wymienić w ciemno na używaną bo drogie nie są.

Avatar użytkownika
k_w_

Imię: Krystian
Posty: 1515
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e39 ///m57d30 T
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez k_w_ » 2018-10-08, 06:39

Nie sa drogie bo sie nie psuja..

Moze jak czysciles zbieglo sie to w czasie z padnieciem "gruchy" od malej turbawki

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

woytek13

Imię: Wojtek
Posty: 9
Dołączył(a): 2015-04-14, 18:08
Moje BMW: e60 535d

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez woytek13 » 2018-10-08, 07:18

Miałeś na myśli raczej dużą turbosprężarkę, bo mała odpowiada za górne obroty i ta akurat działa poprawnie. No nie wiem czy tu jest problem, wiem że wastegate nie jest zapieczony i ręka można nim poruszyć i do samego końca działał 100% sprawnie. Przy pracy samochodu nie rusza się bo wymaga 650mbar do maksymalnego odchylenia, a u mnie w układzie ogólnie jest nie więcej niż 600mbar i wg mnie gdzieś tutaj jest problem :/

Mycha..

Posty: 67
Dołączył(a): 2015-06-30, 16:21
Moje BMW: E60 530d

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez Mycha.. » 2018-10-08, 16:16

Mi też się zdaje, że małe turbo pompuje przy niskich obrotach.

Avatar użytkownika
k_w_

Imię: Krystian
Posty: 1515
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e39 ///m57d30 T
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez k_w_ » 2018-10-08, 16:17

woytek13 napisał(a):Miałeś na myśli raczej dużą turbosprężarkę


to by było mało logiczne,

duze turbo ma dużą bezwładność,

do napędzenia małego potrzebujesz mniej gazów wylotowych, dlatego właśnie małe dmucha od dołu, a duże przy wysokich, kiedy małe już puchnie..

co Ci szkodzi zamienić podcisnienia?
Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

woytek13

Imię: Wojtek
Posty: 9
Dołączył(a): 2015-04-14, 18:08
Moje BMW: e60 535d

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez woytek13 » 2018-10-08, 17:44

Trochę racji macie, ale nie do końca ;) Ten system jest bardziej skomplikowany i podzielony na kilka etapów a nie dwa tak jak teraz opisujemy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak więc małe turbo do 1500 potem przepinane na duże i na końcu znów małe żeby przyciąć ciśnienie na dużym (mniej więcej ...). Ale u mnie przedział do 1500 jest ok (no powiedzmy że ok), potem jest dziura i od 3200 jest znów ok.

k_w_ co miałes na myśli mówiąć zamienić podcisnienia? Co zamienic z czym?

woytek13

Imię: Wojtek
Posty: 9
Dołączył(a): 2015-04-14, 18:08
Moje BMW: e60 535d

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez woytek13 » 2018-10-11, 14:07

Ok temat mam w 95% rozwiązany i napiszę to tutaj, bo wkurza mnie jak w internetach ludzie nigdy nie odpisują jak już rozwiążą problem ;)

Okazało się, że wszystkie podciśnienia miałem podłączone poprawnie ALE wtyczki w dwóch konwertorach ciśnienia były zamienione miejscami... Stąd cały ten problem ze świrującymi turbosprężarkami. Właśnie dziwiło mnie, że wiele osób na cąłym świecie miało ten problem jednak mój przypadek nie pasował do innych ;) Po podmianie wtyczek i jednocześnie miejsc konwertorów (bo jedna wtyczka ma tak krótki kabel że pasuje tylko w jedno miejsce) wszystko wróciło do normy i auto lata wściekle.

Jednak jak napisałem, problem rozwiązał się w 95% bo podciśnienie nadal mi ucieka a po prostu z dobrze podłączonym układem nie widziałem tego. Szukając przyczyny kupiłem używana pompe podcisnienia i po podmianie wartość podciśnienia wzrosła z 0,6 na 0,7bar więc prawie ok z tym, że bardzo wolno rośnie i po zgaszeniu auta znika w 20-30s. Podcisnienie ucieka gdzieś przez serwo, a jutro dowiem się czy mój zaworek zwrotny oraz jego uszczelka cos pomogą. Jeśli nie to trzeba podmienić serwo na inne. Podejrzewam, że praca całego układu też się zmieni bo jednak jak widac po samej klapce w wydechu układowi brakuje "mocy" do sterowania tym wszystkim.

kepa416

Posty: 983
Dołączył(a): 2016-04-05, 04:00
Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=75091&p=970611#

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez kepa416 » 2018-10-12, 09:46

A co z klapką masz? Bo u mnie ona wibruje i nie wiem czy to uszkodzenie mechaniczne i luz na osi czy nie ma mocy żeby ją domknąć. Ps. wrzuciłbyś zegar i miejsce gdzie wpinasz się do pomiaru podciśnienia?

Avatar użytkownika
k_w_

Imię: Krystian
Posty: 1515
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e39 ///m57d30 T
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez k_w_ » 2018-10-12, 09:51

No chodzilo mi o zamiane przewodow pomiedzy elektroaworami, czyli de facto to co zrobiles zamieniajac wtyczki :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

woytek13

Imię: Wojtek
Posty: 9
Dołączył(a): 2015-04-14, 18:08
Moje BMW: e60 535d

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez woytek13 » 2018-10-12, 13:43

kepa416

no właśnie czasem wibruje mi ta klapka i gdzieś się doczytałem że to właśnie przez słąbe podciśnienie może dotego dochodzić. Czy to prawda to nie wiem, może się dowiem jak wymienię serwo ;)

Zegar wpinałem trójnikiem przed wejściem do zbiornika podciśnienia nad turbosprezarkami, tzn po stronie od rozdzielacza podciśnień. Tam było mi po prostu najwygodniej.

k_w_ czyli trafiłeś :)

kepa416

Posty: 983
Dołączył(a): 2016-04-05, 04:00
Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=75091&p=970611#

Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia

Postprzez kepa416 » 2018-10-12, 22:09

No to który trójnik kojarzę bo połamałem go przy wymianie przewodów.

Z ta klapka u mnie wibruje właśnie też tylko jak jest zamknięta na wolnych obrotach.

Do tego mam wrażenie że pedał hamulca jest miękki a klocki tarcze są i nowy płyn pytanie czy to właśnie z braku podciśnienia

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość